تولید کیت ایرانی تشخیص همزمان بیماری‌های انسان و دام در ترکیه

خط تولید کیت تشخیص همزمان بیماری‌های انسان و دام که در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به تولید رسیده است، با امضای قراردادی قرار است در کشور ترکیه راه‌اندازی شود.

دکتر محمدعلی صارمی، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های  دانش‌بنیان فعال در حوزه دارویی در حاشیه رویداد Tim2023 در جمع خبرنگاران گفت: موضوع قرارداد امروز این شرکت با کشور ترکیه در رویداد Timدر حوزه انتقال فناوری به این کشور است و طی آن قرار است فناوری‌ را که ما به آن دست پیدا کرده‌ایم، در ترکیه به تولید برسانیم.

وی زمینه تحقیقاتی این شرکت را تولید کیت‌های دامپزشکی با فناوری‌های جدید دانست و اظهار کرد: این محصول دارای کیفیت جهانی و قیمت تمام‌شده بسیار پایینی است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، تأکید کرد: تحقیقات آزمایشگاهی این کیت، نهایی و استانداردهای اروپایی آن نیز دریافت شده است و با قراردادی که در این رویداد به امضا رسید، خط تولید  آن در ترکیه راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، این محصول طبق برآوردها در سال ۲۰۲۳ بالای ۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد.

این محقق با تاکید بر اینکه نمونه خارجی این محصول به صورت محدود در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا تولید شده است، ادامه داد: این محصول  در بازار ایران وجود نداشته است.

صارمی گفت: کار این کیت، تشخیص همزمان بیماری‌های حوزه دامپزشکی و انسان است و قادر است با یک آزمایش ۱۶ بیماری را تشخیص دهد.

نشست سرمایه‌گذاری Tim2023 از روز گذشته، ۸ اسفند در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرده است و تا امروز ادامه دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا