مشاهده حرکات کرم‌چاله فضایی با استفاده از یک کامپیوتر کوانتومی

فیزیکدانان در موسسه California Institute of Technology اولین کرم‌چاله را ایجاد کرده‌اند، نوعی تونل که در سال 1935 توسط “آلبرت انیشتین” و “ناتان روزن” نظریه‌پردازی شد؛ نظریه‌ای که با عبور به بُعد دیگری از فضا، باعث انتقال از مکانی به مکان دیگر می‌شود.

این آزمایش یک کرم چاله واقعی (یک گسیختگی در فضا و زمان) ایجاد نکرده است، بلکه به محققان اجازه می دهد تا ارتباط بین کرم چاله‌های نظری و فیزیک کوانتومی را بررسی کنند، یک پیش‌بینی برای بررسی: گرانش کوانتومی.

گرانش کوانتومی به مجموعه‌ای از نظریه‌ها اشاره می‌کند که به دنبال پیوند گرانش با فیزیک کوانتومی هستند، دو توصیف بنیادی و کاملاً شناخته شده از طبیعت، که ذاتاً با یکدیگر ناسازگار به نظر می‌رسند.

طی این آزمایش کرم‌چاله مانند یک هولوگرام تشکیل شده از بیت‌های کوانتومی اطلاعات یا «کیوبیت‌ها» که در مدارهای ابررسانای کوچک ذخیره شده‌اند پدیدار شد.

فیزیکدانان در مقاله‌ای که در مجله nature چاپ شده است، گزارش دادند که با دستکاری کیوبیت‌ها، موفق شدند تا اطلاعاتی را از طریق کرم چاله ارسال کنند.

جالب اینجاست که با توجه به نتایج این آزمایش را می توان به عنوان مدرکی برای اثبات اصل هولوگرافیک دانست، یک فرضیه جامع در مورد چگونگی تطبیق دو ستون بنیادین فیزیک یعنی: نظریه مکانیک کوانتوم و نظریه نسبیت عام، در نظر گرفت.

منبع خبر

ترجمه شده توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا