سرقت بیش از 20 میلیون دلار از منابع مربوط به “امداد برای کووید” توسط هکرهای چینی

به گزارش NBC، مجرمان سایبری که با دولت چین ارتباط دارند، ده‌ها میلیون دلار از مزایای امداد کووید در ایالات متحده را به سرقت برده‌اند.

بر اساس منابعی در سرویس مخفی که در حال بررسی کلاهبرداری آنلاین مرتبط با برنامه های امداد کووید هستند؛ APT41 مظنون به انجام این حملات است. NBC این را “نخستین مورد کلاهبرداری همه گیر مرتبط با مجرمان سایبری خارجی و تحت حمایت دولت” می نامد.  

در گذشته، APT41 که با نام‌های «Winnti» و «Barium» نیز شناخته می‌شود، با تعدادی کمپین هکری مرتبط بود که قربانیان آمریکایی را هدف قرار می‌داد.

در اوایل سال جاری، شرکت امنیت سایبری Mandiant امریکایی گزارش داد که این گروه از طریق اشکالات موجود در یک برنامه “مدیریت کشاورزی و دام-طیور” پرکاربرد به شبکه‌های دولتی حداقل شش ایالت امریکا نفوذ کرده است – کمپینی که به طور گسترده به عنوان یک تلاش جاسوسی تلقی می‌شود.

البته که جنگجویان سایبری چین تنها کسانی نیستند که از سیستم‌های رفاهی دولتی آمریکا برای مردم که امنیت ضعیفی دارد استفاده می کنند. صندوق های امداد کووید ایالات متحده که مجموعاً میلیاردها دلار را در بردارند، موضوع کلاهبرداری جهانی بوده است.

سرویس مخفی در حال حاضر علاوه بر تحقیق در مورد APT41، در بیش از هزاران تحقیق مرتبط با “جنایتکاران سایبری بین‌المللی و داخلی” که ممکن است از چنین برنامه‌هایی سوء استفاده کرده باشند، هم دست به کار شده است و در حال پیش بردن بازرسی‌هایش می‌باشد.

منبع خبر

ترجمه و تدوین مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا