نقشه مصور نوآورترین کشورهای جهان در سال 2022

زمان زیادی به سال نو میلادی و کریسمس باقی نمانده است و Visual Capitalist به رسم هرساله‌اش در انتهای امسال هم گزارشی مصور از نوآورترین کشورهای جهان، تعریف نوآوری در اقتصاد و تحلیل قاره‌ای‌‌‌-منطقه‌ای این کشورها ارائه نموده است. در اینجا خلاصه‌ای از این مقاله را به همراه اینفوگرافیک شاخص جهانی نوآوری در اختیار شما علاقه‌مندان حوزه نوآوری-فناوری قرار می‌دهیم.

اینفوگرافیک ارائه شده در این مقاله با استفاده از داده‌های ارائه شده توسط شاخص جهانی نوآوری WIPO سازمان ملل، نوآورترین اقتصادهای جهان را رتبه‌بندی می‌نماید.

از سال 2000، سرمایه گذاری جهانی در تحقیق و توسعه (R&D) سه برابر شده و به 2.4 تریلیون دلار رسیده است.

از ایجاد شغل و سلامت عمومی گرفته تا امنیت ملی و رقابت صنعتی، تحقیق و توسعه نقشی حیاتی در رشد اقتصادی و نوآوری یک کشور ایفا می‌کند و تقریباً بر هر گوشه‌ای از جامعه تأثیر می‌گذارد – چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم.

نقشه
اینفوگرافیک نوآورترین کشورهای جهان در سال 2022

تعریف اقتصاد نوآور چیست؟

تعیین کمی و کیفی نوآوری، بر اساس ذات این پدیده، چالش‌برانگیز است. اما شاخص جهانی نوآوری مدت‌هاست برای انجام این کار تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

چارچوب مورد استفاده این شاخص به گونه‌ای طراحی شد تا تجزیه و تحلیل کاملتری را ارائه نماید؛ تشکیل شده از 81 سنجه، در هفت نوع دسته‌بندی، برای محاسبه امتیاز یک کشور:

t1

همانطور که جدول بالا نشان می‌دهد، هدف این چارچوب شناسایی سنجه‌هایی است که پرورش اکوسیستم‌های نوآورانه و فناوری‌های پیشرفت ناگهانی را تقویت می‌کند.

مهم است که بدانید، امتیاز کلی نوآوری هر کشور ترکیبی از این دسته‌بندی‌ها است؛ و کشورهایی با امتیاز کلی مشابه می‌توانند در زمینه‌های متفاوتی از دیگری قوی‌تر باشند.

50 کشور نوآور اول لیست در سال 2022

سوئیس برای دوازدهمین سال متوالی بالاتر از ایالات متحده و کره جنوبی در صدر جدول قرار دارد. برای بسیاری، این مطلب ممکن است تعجب‌آور باشد. اما قوانین مالکیت معنوی در یک کشور، در سطح جهانی بسیار مهم در نظر گرفته می‌شوند که با همکاری تنگاتنگ بین دانشگاه‌ها و صنعت تکمیل می شوند. بعلاوه، این کشور به دلیل فراهم کردن کیفیت بالای زندگی، استعدادهای برتر جهان را جذب می‌کند.

در رتبه دوم ایالات متحده قرار دارد که با بیش از 700 میلیارد دلار در سال بیشترین هزینه را در تحقیق و توسعه دارد. در سطح جهانی، چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ هزینه‌کننده در بخش تحقیق و توسعه در آمریکا هستند: آمازون (42.7 میلیارد دلار)، آلفابت (27.6 میلیارد دلار)، مایکروسافت (19.3 میلیارد دلار) و اپل (18.8 میلیارد دلار).


ترجمه و تدوین توسط ن.نجفی؛ مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا