ساخت پوشش‌های سیلیکونی RTV توسط دانش‌بنیان ایرانی

با انعقاد قراردادی میان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و یکی از شرکت‌های مهندسی فعال در حوزه صنعت برق، پوشش‌های سیلیکونی RTV تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان در صنعت برق کاربردی خواهد شد.

به گزارش ستاد نانو معاونت علمی، براساس توافق‌ صورت‌گرفته در این تفاهم‌نامه میان این دو شرکت و همچنین حمایت شتابدهنده فراز و یکی از هلدینگ‌های حوزه نانو، همکاری دوجانبه‌ای به مدت ۷ سال در جهت انعقاد و اجرای قراردادهای تولید و اعمال پوشش سیلیکونی RTV برای مشتریان داخل کشور صورت می‌گیرد.

شرکت دانش‌بنیان تولید‌کننده پوشش‌های سیلیکونی از جمله شرکت‌های مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است و توانسته نمونه نیمه‌صنعتی محصول خود (پوشش سیلیکونی RTV) را به کمک حمایت‌های برنامه نانواستارت‌آپ در سال ۱۴۰۱ توسعه دهد و در حال حاضر با همکاری شتابدهنده فراز تولید صنعتی محصول خود را آغاز کرده است.

شرکت طرف این تفاهم‌نامه نیز از جمله مجموعه‌های فعال در صنعت برق کشور است که در زمینه تامین قطعات، پوشش‌ها، تجهیزات و سایر ملزومات صنعت برق و انرژی فعالیت دارد.

به نقل از ستاد نانو، وجود آلودگی، گرد و غبار و شرایط پیچیده آب و هوایی در نقاط مختلف کشور موجب شده است، کارایی و دوام مقره‌های برق با چالش‌های جدی مواجه شود، به طوری که این امر در سالیان گذشته باعث قطعی برق و خاموشی‌های جنوب کشور شده است. پوشش‌های سیلیکونی برای حفاظت از مقره‌های برق در مقابل شرایط آب و هوایی خاص طراحی و ساخته می‌شوند و عموما یک کالای وارداتی هستند.

نمونه‌های چینی این محصول کیفیت مطلوبی ندارند و نمونه‌های اروپایی به دلیل تحریم و نوسانات ارز به راحتی در دسترس صنایع کشور نیستند. این شرکت دانش‌بنیان به فناوری ساخت این نوع پوشش‌ها بر پایه سیلیکون دست یافته است و تمامی استانداردها و دستورالعمل‌های کیفی توانیر را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

امید است تا این شرکت دانش‌بنیان بتواند در آینده‌ای نزدیک به صادرات محصولات خود در بازارهای منطقه‌ای بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا