نشست تجاری-فناورانه ایران و 12 کشور جهان درiHiT تهران

اواخر هفته گذشته طی یک نشست، مذاکره‌ای میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مدعوین از 12 کشور مختلف دنیا (روسیه، بلاروس، ارمنستان، عمان، عراق، قزاقستان، ازبکستان، هند، افغانستان و…) در خانه نوآوری و فناوری ایران در تهران، که نمایشگاهی دائمی برای محصولات دانش‌بنیان است و به اختصار با نام “iHiT” شناخته می‌شود، برگزار شد.

در انتهای این نشست مدعوین خارجی از iHiT و غرفه شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید نمودند.

شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ماشین آلات وابسته، صنایع غذایی و ساختمان بودند و مدعوین از کشور های روسیه، بوسنی، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، عراق، عمان و … بودند.

مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان در ابتدا در سالن جلسات iHiT تهران با مدعوین خارجی آشنا شدند؛ مدیرعامل iHiT سپس معرفی کوتاهی از ساز و کار این نمایشگاه دائمی و شرکت‌های دانش‌بنیان غرفه‌دار به حضار ارائه کرد.

در ادامه مدعوین خارجی به تفکیک کشور، در قسمت های مختلف نمایشگاه iHiT مستقر شدند و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی طبق لیستی که از حوزه فعالیت کشورهای خارجی برای آنها ایمیل شده بود به بازدید و مذاکره با این مدعوین پرداختند.

نمایندگان کشور افغانستان در حوزه‌ تجهیزات پزشکی فعالیت داشتند و با شرکت‌های متاظر ایرانی خود به… مذاکره پرداختند. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی حوزه پزشکی و نمایندگان صندوق غیردولتی تجهیزات پزشکی با نمایندگانی از کشور عراق به پرزنت و معارفه نشستند. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در دیگر حوزه‌ها نیز به صورت کلی با نمایندگان کشور‌های روسیه و قزاقستان و ارمنستان به مذاکره و صحبت دوجانبه پرداختند.

چندتن از بازدیدکنندگان خارجی تصمیم به بازدید و عقد قراردادهای احتمالی با دانش‌بنیان‌های ایرانی گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا