کنتورهای آب اولتراسونیک ساخت شرکت فناور ایرانی

گروهی از مهندسان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان کنتورهای اولتراسونیکی را عرضه کردند که می‌تواند میزان مصرف مشترکان را به صورت روزانه، ماهیانه و سالانه اندازه‌گیری کند.

امیرحسین کیمیایی اسدی، مدیر یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: محصول تولیدی این شرکت مربوط به کنتورهای آب اولتراسونیک است که برای پایش میزان آب مصرفی در منازل کاربرد دارد.

وی مزیت این کنتورهای اولتراسونیک تولیدشده در این شرکت نسبت به کنتورهای مکانیکی را بالا بودن دقت اندازه‌گیری آن‌ها دانست و اظهار کرد: این کنتورها همچنین از استهلاک پایینی برخوردارند و از آنجایی که این محصول به فناوری IOT (اینترنت اشیاء) مجهز شده، این امر موجب شده تا کنتورهای اولتراسونیک قابلیت ارتباط با اپراتور را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی داشته باشند.

کیمیایی تاکید کرد: این کنتورها قادرند داده‌هایی در زمینه میزان مصرف روزانه، ماهیانه و سالیانه را به اپراتور ارائه دهند.

مجری طرح افزود: این کنتور امکان ایجاد ارتباط دو طرفه میان ادارات آب منطقه‌ای و استانی با مشترکان را دارد، به گونه‌ای که فرآیند جریمه مصرف‌کنندگانی را که میزان مصرف آب آنها خارج از الگوی مصرف است و به طور غیر استاندارد، آب مصرف می‌کنند، از طریق قطع و وصل آب برای آن‌ها تسهیل می‌کند.

به گفته وی، این محصول در فاز دریافت تاییدیه‌های وزارت نیرو و همچنین استانداردها، قرار دارد.

وی هوشمندسازی گلخانه‌ها را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و یادآور شد: با استفاده از سنسورهایی که در این شرکت طراحی و ساخته شده است، فرآیند کنترل هوشمند را در داخل گلخانه‌های صنعتی اجرایی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا