چین، پیشتاز سرمایه‌گذاری در انتقال انرژی

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین با ۵۴۶ میلیارد دلار، نزدیک به نیمی از کل سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه انتقال انرژی را به خود اختصاص داده است و ایالات متحده با ۱۴۱ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد و درصورتی‌که اتحادیه اروپا به‌عنوان یک بلوک واحد در نظر گرفته شود، این اتحادیه با ۱۸۰ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در اثر بحران انرژی و به دنبال آن گسترش سریع‌تر فناوری انرژی‌های پاک، سرمایه‌گذاری جهانی در انتقال انرژی با کربن کم با رشدی بی‌سابقه، به ۱٫۱ تریلیون دلار رسیده است.

همچنین در این گزارش به افزایش قابل‌توجه سرمایه‌گذاری چین در کارخانه‌های انرژی پاک اشاره شده است، چین توانسته است با سرمایه‌گذاری ۷۸٫۷ میلیارد دلاری (حدود ۴۹/۶ درصد رشد نسبت به ۲۰۲۱)، ۹۱ درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در این حوزه را به خود اختصاص دهد.

از این رقم، تاسیسات ساخت باتری با ۴۵٫۴ میلیارد دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، و کارخانه‌های مربوط به انرژی خورشیدی نیز ۲۳٫۹ میلیارد دلار جذب کرده‌اند. در سال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه سوخت‌های فسیلی نیز به ۱٫۱ تریلیون دلار رسیده است.

این اولین‌بار است که سرمایه‌گذاری جهانی در انتقال انرژی با سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی علی‌رغم بحران انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری در سال گذشته، برابری می‌کند و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های انرژی پاک در آستانه سبقت‌گرفتن از سرمایه‌گذاری‌های سوخت فسیلی قرار گرفته است.

منبع اصلی خبر

دبده‌بان فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا