ارائه بیش از ۴۲ هزار خدمت تسهیل‌کننده مسیر فناوری تا بازار

یش از ۴۲ هزار خدمت از سوی «کریدور فناوری تا بازار» ارائه شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران بتوانند برای تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود مسیر هموارتری را طی کنند.

«کریدور فناوری تا بازار»، نهادی تسهیلگر است که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به عنوان واسطی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، خدمات‌دهنده‌ها و نهادهای دولتی از جمله ستاد فناوری نانو، معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری (مرکز شرکت‌های دانش بنیان و مرکز تعاملات بین المللی) و صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کرده است.

این مجموعه در تلاش است تا با ارائه مشاوره‌های رایگان، توسط شبکه مشاوران تخصصی مسائل اولیه شرکت‌های فناور را مرتفع کند. همچنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تجاری‌سازی را شناسایی  و دسترسی به خدمات آنها را از طریق پرتال خدمات تجاری‌سازی تسهیل می‌کند.

با تلاش‌های صورت گرفته؛ تاکنون کریدور فناوری تا بازار که ذیل ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری فعالیت می‌کند؛ توانسته ۴۲ هزار و ۹۰۴ خدمت را به متقاضیان ارائه کند. ۵ هزار و ۸۹۳ شرکت متقاضی دریافت این خدمات نیز ثبت شده‌اند. این مرکز به صورت میانگین ماهیانه ۴۳۸ مورد خدمت به مخاطبان خود ارائه می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، از دیگر ماموریت‌های این کریدور می‌توان به تامین مالی بخشی از خدمات ارائه شده به فناوران با کمک حمایت‌های دولتی و ایجاد دفاتر صادراتی در برخی کشورها برای تسهیل مسیر ورود محصولات دانش‌بنیان به بازارهای جهانی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا