درخواست حمایت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان

آشنایی با خدمت

با مصوبه دفتر توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری از تاریخ 09/02/1402 دریافت حمایت‌های صادراتی منطبق با دستورالعمل‌های آیین‌نامه صادراتی، صرفا از طریق زیر پذیرفته خواهد شد. لذا تمامی شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند برای اخذ حمایت‌های آیین‌نامه‌ صادراتی مرکز صرفاً از طریق سامانه اعلام شده اقدام نمایند.

نوع خدمات

حمایت‌ها از این خدمات بین 20% تا 70% است و شرکت‌هایی که شرایط لازم را کسب کنند می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند. خدمات مختلف صادراتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ارائه می شود شامل موارد زیر است:

  1. منتورینگ و مشاوره صادرات
  2. آموزش های بازرگانی و صادرات
  3. تهیه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی تبلیغات بین المللی
  4. تهیه گزارش تحقیق بازار و بازاریابی بین المللی
  5. اخذ گواهینامه ها و مجوزهای بین المللی محصولی
  6. ثبت محصولات، داروها و علائم تجاری
  7. حضور مستقل در نمایشگاه های خارجی
  8. پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی
  9. اعزام و پذیرش هیئت های تجاری
  10. حضور در مناقصات بین المللی دانش بنیان
  11. ارسال نمونه محصول

بعضی از خدمات ذکر شده به دو صورت صادراتی و غیرصادراتی در سامانه بیزسرویسز وجود دارد که فقط بخش صادراتی آنها شامل حمایت های مرکز تعاملات می شود. هریک از این خدمات دارای بخش‌های فرعی نیز هستند که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید به سامانه bizservices.ir یا سایت کریدور صادرات tesc.ir مراجعه کنید.

لازم بذکر است برای سایر موضوعاتی که به موارد 11 گانه دستورالعمل‌های آیین‌نامه‌ای بالا مربوط نمی‌باشند، امکان نامه‌نگاری و دریافت پاسخ مستقیم از مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری وجود دارد.

button2 2 kh

button2 kh

شرایط دریافت تاییدیه

شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی در صورتی تاییدیه دریافت حمایت‌ها را می‌گیرند که در گروه توانمند یا برتر صادراتی سیستم ارزیابی آمادگی صادرات (ERA)  بوده یا جزء شرکت‌های 4 و 5 ستاره باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان قرار گیرند. تخصیص حمایت به شرکت‌های 3 ستاره بصورت موردی و با تایید کریدور توسعه صادرات امکان‌پذیر می‌باشد.

ثبت‌نام ارزیابی آمادگی صادراتی برای تعیین نقاط ضعف و قوت شرکت‌ها در حوزه صادرات به صورت آنلاین و از طریق era.tesc.ir انجام می‌شود. در مرحله بعدی شرکت مورد ارزیابی سازمانی و ساختاری، توانمندی‌های بازرگانی بین‌المللی و … قرار می‌گیرد. در نهایت شرکت‌هایی که در سطوح بالای صادراتی قرار گیرند مورد حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری برای دریافت حمایت‌های صادراتی قرار می‌گیرند.

کسب راهنمایی و مشاوره

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر (کریدور صادرات) تماس بگیرید:

02163103315

02163103314

تماس با کارشناسان دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا