نمایشگاه ملی و اختصاصی توانمندی‌های صادراتی ایران در بلاروس برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه ملی و اختصاصی توانمندی‌های صادراتی ایران در بلاروس در مرکز نمایشگاهی BEL EXPO در مینسک مردادماه سال 1402 برگزار می‌شود.

 

شرکت بلور با توجه به فرصت ها و امیدهایی که در مدیریت توسعه و صادرات تجارت خارجی با کشورهای منطقه بوجود آمده اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه ملی محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران (محصولات عمومی و تخصصی) در بلاروس کرده است.

این نمایشگاه با تمرکز بر نقش تاثیر گذار و توانمندی های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در آینده روابط اقتصادی بین ایران و اوراسیا مرداد ماه برگزار می شود.

کشور بلاروس سرزمینی محصور در اروپا است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم‌مرز است. این کشور جزء کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ( روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان) محسوب شده و دارای بازار بزرگ 185میلیون نفری با حدود500 میلیارد دلار واردات است. روسیه بزرگترین شریک تجاری بلاروس بوده و این کشور کریدور ورودی کالا به روسیه است.

 مقامات اقتصادی و سیاسی ایران و بلاروس، عزمی جدید برای گسترش روابط دو جانبه دارند و حجم سفر مسئولان بلندپایه اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله سفر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به ایران و دیدار با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و تبادل هیأت‌های تجاری بین دو کشور فرصت مضاعفی برای رفع موانع تجاری و داد و ستد را فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه ملی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (نمایشگاه کالاهای عمومی و تخصصی) سعی دارد موجبات گسترش مبادلات تجاری، صنعتی و صادرات پایدار کالا و خدمات در گروه های مختلف کالا بین ایران و بلاروس را فراهم سازد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۶۶۹۲۴۲۱۷-۰۲۱ و تلفن‌همراه ۰۹۱۲۴۹۷۶۵۳۹ و ۰۹۱۹۶۷۷۷۴۰۲ تماس گرفته شود.

bel ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا