حضور تولیدکنندگان ایرانی اسباب‌بازی در بازار جهانی پررنگ‌تر می‌شود

نشست تولیدکنندگان اسباب‌بازی با مدیران ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با هدف بررسی ابعاد توسعه بازار صادراتی اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت برگزار شد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این نشست که به همت کارگروه اسباب‌بازی و با حضور مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم برگزار شد؛ 30 تولیدکننده اسباب بازی توانمند در حوزه صادرات حضور داشتند و درباره دغدغه‌ها و وضعیت موجود صنعت اسباب بازی در داخل کشور و موانع و مشکلات صادراتی این محصولات بحث و تبادل نظر شد.

یکی از مباحث مطرح شده در این نشست این بود که کشور ما ظرفیت بالایی در زمینه صادرات اسباب بازی دارد و شرکت‌های توانمندی نیز در این عرصه فعالیت می‌کنند؛ اما برخی مشکلات مانع از ورود مطلوب اسباب‌بازی‌های ایرانی به بازار جهانی می شود که شاید این چالش‌ها با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در این زمینه قابل رفع باشد این کار در کنار تجمیع توان تولیدکنندگان به توسعه صادرات محصولات نیز کمک خواهد کرد.

همچنین در این نشست مقرر شد برای حضور شرکت‌های تولیدکننده اسباب‌بازی یک تقویم نمایشگاهی تعریف شود و نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی شاخص برای حضور این شرکت ها و محصولاتشان مشخص و انتخاب شوند تا در قالب یک برنامه‌ریزی مشخص برای صادرات اسباب بازی هدف گذاری شود.

تداوم و استمرار تعامل میان تولیدکنندگان اسباب‌بازی و نمایندگان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز دیگر موضوعی بود که مورد توافق قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا