همزمان با دهمین سالگرد تاسیس شبکه انتقال فناوری دی‌هشت؛

اولین گردهمایی مراکز انتقال فناوری سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در پارک پردیس برگزار می‌شود

رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری D8 از اولین گردهمایی مراکز انتقال فناوری و نوآوری سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت دهمین سال تاسیس شبکه D-8 TTEN، در پارک فناوری پردیس خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، میلاد صدرخانلو رئیس شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 با اشاره به فعالیت ده ساله این شبکه گفت: آیین جشن ده‌سالگی آغاز به کار شبکه (D-8 TTEN) با حضور سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای روز 12 مهرماه در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. در این رویداد نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان همکاری اقتصادی اکو، اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا)، دفتر نمایندگی سازمان ملل و یونیدو حضور خواهند داشت.

صدرخانلو ادامه داد: در این نشست، پنل‌های تخصصی با موضوعات چالش‌ها و مکانیزم‌های همکاری سازمان های بین‌المللی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس شبکه انتقال و تبادل فناوری D-8 همچنین پیرامون این شبکه گفت: این سازمان فعالیت خود را از اکتبر سال 2013 با برگزاری اولین شورای عالی شبکه در پارک فناوری پردیس به عنوان دبیرخانه این شبکه آغاز نموده است.

صدرخانلو افزود: مأموریت اصلی این شبکه ارتباط میان بازیگران خصوصی و دولتی زیست‌بوم نوآوری کشورهای عضو D8 بوده است. طراحی و اجرای برنامه‌های متعددی همچون 5 دوره نشست سرمایه‌گذاری فناوری(TIM)، 3 دوره جایزه انتقال فناوری(TTA)، 3 دوره نشست تجاری فناوری(BTM)، 7 دوره نشست شورای عالی(HCM) و طرح صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بین‌المللی (D-8 Co-Fund Initiative) از جمله فعالیت های این شبکه در طول 10 سال گذشته بوده است.

صدر خانلو در پایان گفت: با گذشت یک دهه از فعالیت این شبکه، شایسته‌ است ضمن ارائه گزارش عملکرد ده‌ساله و آسیب‌شناسی فعالیت‌‎های صورت گرفته در قالب بزرگداشت این سازمان، نقشه‌راه پیش روی شبکه برای سال‌های آتی با همفکری متولیان ترسیم شود. همچنین با آسیب شناسی صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده، حضور پررنگ‌تر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و همکاری‌های اقتصادی و فناوری چندجانبه با سایر کشورها، قوت بیشتری به خود گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا