گزارش اولین رویداد Connect Forum با حضور متخصصان ایرانی خارج از کشور

نشست متخصصان و فناوران ایرانی با تجربه فعالیت در خارج از کشور با عنوان کانکت فروم در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در محل خانه نوآوری و فناوری ایران – iHiT، با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی برگزار شد.

 

اولین رویداد کانکت فروم در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی مورخ 31 اردیبهشت ماه 1403 همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، در محل خانه نوآوری و فناوری ایران – iHiT و با حضور متخصصان برنامه کانکت پلاس و نخبگان دانشگاهی کشور، توسط معاونت توسعه سرمایه انسانی و روابط علمی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی برگزار شد.

این رویداد با سخنرانی سید علی حسینی، معاون سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی که مدیریت پلتفرم کانکت را عهده‌دار است آغاز شد. حسینی با اشاره به ظرفیت بزرگ متخصصان ایرانی خارج از کشور، هدف از شکل‌گیری برنامه کانکت را شبکه‌سازی و ارتباط متخصصان با یکدیگر و با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بیان کرد. وی افزود در طول 7 سال از اجرای برنامه، حدود 9000 متخصص از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر دنیا و همچنین افرادی که در شرکت‌های شاخص و برتر فعالیت دارند، در این شبکه حضور داشته‌اند و این ارتباط و همکاری ارزش‌افزوده قابل توجهی را برای اکوسیستم علمی و فناورانه کشور به همراه داشته است.

در ادامه رویداد، سه نفر از فعالان صنعتی کشور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، به ارائه سخنرانی پرداختند.

محمدرضا کمپانی سعید – مدیرعامل شرکت تجهیزات مراقبت پزشکی الکترونیک برتر

کمپانی سعید به عنوان اولین سخنران، در خلال صحبت‌های خود بیان کرد که ایران در بخش ملزومات عمومی در حوزه تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده است و شرکت‌های بسیاری در این حوزه فعالیت دارند ولی شرکت‌ها برای رسیدن به خودکفایی در بخش ملزومات تخصصی و فوق‌تخصصی، انگیزه و حمایت نیاز دارند.

رضا یعقوبزاده – هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت

یعقوب زاده، دومین سخنران این رویداد بود؛ ایشان بیان کرد ایران در حوزه سلامت و ملزومات پزشکی، نسبت به برخی کشورهای دیگر در سطح بالاتری قرار دارد و صنعت تجهیزات پزشکی از جمله صنایع سرآمد کشور است.

علیرضا میرباقری – مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا

علیرضا میرباقری به عنوان سومین و آخرین سخنران، در رابطه با ربات‌های حین جراحی و دیگر محصولات شرکت، به ارائه پرداخت.

بعد از پایان هر سخنرانی، شرکت‌کنندگان حاضر در رویداد سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف با فعالان صنایع به اشتراک گذاشتند و فضای تعاملی بین متخصصان و سخنرانان شکل گرفت. در ادامه رویداد کانکت فروم، بازدید از دستاوردهای متخصصان در نمایشگاه iHiT و همچنین غرفه‌های منتخب نمایشگاه ایران‌هلث انجام شد و در این حین، شبکه‌سازی میان متخصصان و صاحبان صنایع شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا