خدمتی جدید؛ واحد مشارکت در پروژه‌های صادراتی خلاق و دانش‌بنیان راه‌اندازی شد

صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری جدیدترین خدمت خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه کرد تا زمینه‌ای برای توسعه بازار محصولات آنها باشد.

این صندوقیک نهاد تامین مالی است که با هدف توسعه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان و انتقال فناوری‌های پیشرفته با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده است. مأموریت آن نیز توسعه ابزارهای مالی صادرات محصولات دانش‌بنیان، فناور و خلاق و تامین مالی جذب فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز کشور است.

انجام این وظیفه، با استفاده از رصد، شناسايی و تحليل فناوری های جديد و بازارهای جهانی و ارائه خدمات مالی متنوع و کارا در قالب ارائه انواع تسهیلات، ضمانت ‌نامه، مشارکت و کمک‌‌های بلاعوض انجام می‌شود.

صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق، دعوت کرده است تا با توجه به طرح‌ها و حوزه کاری فناورانه خود، خدمات مختلف این صندوق را مورد بررسی قرار دهند.

تسهیلات سرمایه‌گذاری، ضمانت نامه، کمک‌های بلاعوض و حمایت از پاویون‌های ملی، برخی از خدماتی است که این صندوق برای عرضه آنها، اعلام آمادگی کرده است. صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری، همچنین در جدیدترین خدمت خود با راه اندازی واحد مشارکت مدنی آماده مشارکت در پروژه‌های بازرگانی صادراتی است.

همچنین این صندوق به عنوان یک نهاد تامین مالی خصوصی با هدف توسعه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان ضمن اعطای تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق صادراتی، در جدیدترین خدمت خود با راه­اندازی واحد مشارکت مدنی آماده مشارکت در پروژه‌های بازرگانی صادراتی شرکت‌ها است.

در این طرح با تامین مالی از سوی صندوق، تولید و صادرات محصول توسط شرکت دانش‌بنیان و خلاق انجام شده و سود حاصله از مشارکت تقسیم می‌شود. همچنین در صورت تمایل شرکت، انجام عملیات مدیریت صادرات توسط کارگزاران صادراتی صندوق انجام خواهد شد. فعالان دانش‌بنیان و خلاق، برای کسب اطلاع بیشتر در مورد این خدمت جدید، می‌توانند به سایت این صندوق به اینجا مراجعه کنند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا