پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین به نام CIIE افتتاح شد

شهر شانگهای صبح دیروز شاهد افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه واردات در دنیا بود. این نمایشگاه که با عنوان CIIE شناخته می‌شود در واقع با هدف توسعه تعاملات تجاری با دنیا توسط دولت چین به صورت سالانه برگزار می شود.

 

نمایشگاه واردات چین

نمایشگاه واردات چین با نام CIIE که مخفف China International Import Expo است به صورت سالانه برگزار می شود. این نمایشگاه اولین نمایشگاه واردات در جهان و ابتکار چین در گسترش تعاملات تجاری با جهان به شمار می رود. سال 2017 شی جین پینگ رئیس جمهور کشور چین اعلام کرد در راستای گسترش تعاملات اقتصادی با دنیا از سال آینده این کشور نمایشگاه واردات برگزار می کند.

ششمین دوره نمایشگاه CIIE امسال با حضور شرکت های مختلف در حوزه های صنعتی برگزار می شود. بزرگترین هلدینگ های تجاری اقتصادی دنیا برای حضور در نمایشگاه واردات چین برنامه ریزی می کنند و این رویداد یکی از مهم ترین فرصت ها برای گسترش روابط و فروش محصولات آنها به شمار می رود.

جهت اطلاع از بخش های مختلف نمایشگاه و جزئیات مربوط به آن می توانید اینجا را بخوانید.

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) یا همان مرکز تجاری ایران- چین

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) یا همان مرکز تجاری ایران- چین(سوژو) یکی از دفاتر صادراتی کریدور فناوری تا بازار است که تحت حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به شرکت های دانش بنیان، فناور، خلاق و آزاد خدمات صادراتی ارائه می‌دهد. کریدور فناوری تا بازار با بخش های کریدور صادرات، باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان و دفاتر صادراتی پس از توانمندسازی شرکت ها در تجاری سازی بازار داخلی، به شرکت ها خدمات صادراتی نیز ارائه می دهد.

جهت آشنایی با خدمات کریدور صادرات می توانید به سایت این مرکز به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://tesc.ir/

حوزه‌های فعالیت خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) در نمایشگاه CIIE

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) یا مرکز تجاری ایران چین(سوژو) مجری برگزاری پاویون بخش تجاری ایران در نمایشگاه واردات چین است. بخش تجاری پاویون ایران در این نمایشگاه دارای 4 بخش از 6 حوزه‌ی نمایشگاه بین‌المللی واردات چین می‌باشد.

اولین حوزه‌ فعالیت پاویون تجاری ایران در CIIE، محصولات غذایی و کشاورزی است که این حوزه با شعار “سبز، سالم و پایدار” فعالیت می‌کند.

حوزه‌ی دوم صنعت فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در پاویون ایران در حوزه‌ی صنعت فناوری اطلاعات به نمایش محصولات و خدمات خود می‌پردازند.ارائه‌ی خدمات به شرکت‌های دانش بنیان بخش مهمی از رسالت خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) می‌باشد.

حوزه‌ی سوم محصولات مصرفی با شعار “همه با هم، برای خلق یک زندگی سبز و سالم” است. این حوزه یک فرصت درخشان برای نمایش صنایع دستی ایرانی می‌باشد. خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) طی همکاری با برندهای مطرح حوزه‌ی صنایع دستی به نمایش فرش، میناکاری، منبت‌کاری، ظروف فیروزه، ظروف سفالی و دیگر صنایع منحصر بفرد ایرانی می‌پردازد. به دلیل روش تولید انبوه کالاها در چین، کالاهای دست‌ساز و با ارزش هنری در این کشور با استقبال زیادی روبرو می‌شود.

حوزه‌ی چهارم تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی می‌باشد. به علت پیشرفته بودن صنعت پزشکی در کشور ایران، پاویون ایران در بخش پزشکی به نمایش جدیدترین تجهیزات پزشکی می‌پردازد. این حوزه نیز جهت ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار جهانی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود. خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) با توجه به تجربه‌های قبلی در صادرات دستگاه‌های پزشکی، امیدوار به استقبال چشمگیر از پاویون پزشکی ایران می‌باشد.

فعالیت‌های حمایتی نمایشگاه CIIE

ششمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی واردات چین با پایبندی به شعار خود “عصر جدید، آینده مشترک”، نسبت به برگزاری فعالیت‌های حمایتی در کنار برگزاری نمایشگاه می‌پردازد.ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین فعالیت‌های حمایتی خود را به دسته‌های زیر تقسیم می‌کند:

اول، بررسی و پرداختن به سیاست ها مانند تنظیم سیاست های مرتبط با ورود به بازار چین برای سایر نواحی و کشورها، تحلیل های معتبر مرتبط با بازار، تحقیقات مرتبط با بررسی سلیقه‌ی مشتری و فعالیت‌های پیش‌بینی کننده‌ی میزان استقبال از خدمات و محصولات.این دسته فعالیت‌ها توسط سازمان‌ها و نهادهای مرکزی و ملی چین، دولت‌های محلی، سازمان‌های صنعتی و مؤسسات تحقیقاتی کشور چین سازماندهی می‌شوند.

دوم: فعالیت‌های مشتری‌یابی و امضای قرارداد مانند مذاکرات عرضه و تقاضا، مراسم امضای قرارداد و سایر فعالیت‌های تجاری مرتبط با خریداران، غرفه‌داران، شرکا و …

سوم: نمایش محصولات شامل انتشار محصولات جدید، تبلیغ فناوری‌های جدید و  معرفی خدمات جدید و  سایر فعالیت‌هایی که توسط شرکت‌های پیشرو در صنعت مانند شرکت‌های لیست فورچون 500 (500 شرکت برتر جهان)، برگزار می‌شوند.

چهارم: ترویج سرمایه‌گذاری شامل بهبود محیط کسب و کار، تبادلات و همکاری‌ها در سطح مناطق تجاری ، سمینارهای مشتری‌یابی صنعتی و سایر فعالیت‌هایی که توسط دولت‌های محلی، پارک‌های صنعتی و سازمان‌های ترویج سرمایه‌گذاری برگزار می‌شوند.

پنجم: تبادلات فرهنگی شامل تشویق به تجلیل از میراث فرهنگی، گردشگری و نمایش میراث فرهنگی برجسته‌ی جهانی.

ششم: منتشر کردن تحقیقات، برگزاری همایش‌های علمی، گفتگو بین دولت و صنعت و دانشگاه و مؤسسات تحقیقاتی، و سایر فعالیت‌هایی که توسط سازمان‌های بین‌المللی، مؤسسات تحقیقاتی با موضوع  CIIE برگزار می‌شوند.

هفتم: جلسات سالانه صنعتی، جلسات قدردانی از مشتریان و سایر فعالیت‌های مرتبط.

خانه نوآوری و فناوری ایران در چین(China iHiT) با برگزاری پاویون ایران در ششمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی واردات چین فرصتی را جهت حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه و همچنین فعالیت‌های جانبی نمایشگاه فراهم نموده‌است. برگزاری جلسات B2B  جهت مشتری‌یابی، امضای قرارداد، نمایش صنایع‌دستی ایران توسط برندهای معتبر ایرانی و معرفی فرهنگ غنی و اصیل ایران در پاویون ایران انجام خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا