برنامه‌ریزی ازبکستان برای افزایش سطح همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار

سفیر ازبکستان در بازدید از نمایشگاه ایران‌ساخت، کشاورزی و نساجی را دو حوزه اولویت‌دار این کشور برای همکاری با ایران عنوان و از برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری‌های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، فریدالدین نصریوف، ظهر امروز با حضور در یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت از دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان در این حوزه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: هیئتی از جمهوری ازبکستان به ایران آمده‌اند تا در بازدید از نمایشگاه با فناوریهای جدیدی که از سوی شرکتهای دانشبنیان ایرانی عرضه شده، آشنا شویم.

IMG 7088 1 e1704530077364

نصریوف خاطرنشان کرد: هدف از این بازدید این است که در صورتی که فناوری‌هایی منطبق بر نیازهای ما عرضه شده باشد، مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم این فناوریها را به جمهوری ازبکستان منتقل کنیم.

سفیر ازبکستان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته (2023) همکاری ما با ایران در حوزههای مختلف فناوری حدود 500 میلیون دلار بوده و برنامه داریم که این میزان را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی این همکاریها را اقدامی موثر برای هر دو کشور ایران و ازبکستان توصیف کرد و گفت: اولویتهای همکاری فناورانه ما با ایران در حوزه های کشاورزی و نساجی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا