افتتاح نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی کشور

با راه اندازی «آپیک»، مرکز نوآوری صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، رسوخ نوآوری به حوزه صادرات محصولات کشاورزی تسهیل شد.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مرکز نوآوری‌های صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشور (آپیک) به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی در حوزه ارتقا و صادرات محصولات کشاورزی با حمایت معاونت علمی و به همت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور راه اندازی شده که تلاش می‌کند ضمن توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش کشاورزی باعث پیوند بخش علمی و فناوری به حوزه کشاورزی شود.

مرکز نوآوری آپیک با برگزاری رویدادهای تخصصی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، در تامین و تکامل زنجیره غذایی نقش آفرینی می‌کند. این مرکز نوآوری با برگزاری این رویدادها ضمن کمک به استارتاپ ها و برگزاری رویدادهای عملی، زمینه را برای رشد آن‌ها و تبدیل به شرکت های دانش بنیان فراهم می‌کند.
آپیک از ایده‌های نوآورانه و فناورانه در تمامی موضوعات غذا و کشاورزی از جمله برداشت، بسته بندی، بازاریابی و فروش محصولات حمایت می‌کند. هسته‌های نوآور که در این مرکز استقرار پیدا کنند، از حمایت های پارک علم و فناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره مند می‌شوند.این مرکز نوآوری تا کنون سه رویداد تخصصی را در حوزه محلی گیلاس، منطقه‌ای زردآلو و ملی زیتون برگزار کرده است که هدف از برگزاری این رویدادها، نزدیک کردن نتایج تحقیقات دانشگاهی به بازار و اقتصاد و همچنین اشاعه نوآوری در حوزه کشاورزی با ایجاد ارتباط میان کشاورزان، شرکت‌های دارای نیاز و صاحبان ایده دانش آموختگان دانشگاهی و شرکت‌های فناور برای پاسخ به نیازهای آنان است.

 

مرکز نواوری آپیک علاوه بر برگزاری سه رویداد یادشده، سه رویداد استارتاپ ویکند برگزار کرده است که خروجی آن، پنج شرکت مستقر و هشت هسته فناور بود.این مرکز نوآوری، علاوه بر ساختمان ستادی، فروشگاه عرضه محصولات، استخرهای شیلات، کارگاه صنایع غذایی و آزمایشگاه دارد که جمعا مساحتی حدود ۲۸۰۰ مترمربع دارند.

این مرکز از امکان استقرار تا ۲۰ واحد فناور برخوردار است که در فاز اول ۹ مجموعه و در فاز بعدی، ۱۱ مجموعه فناور جدید مستقر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا