اتوبوسی که برق مدرسه را هم تامین می‌کند

شرکت BYD چین اتوبوس مدرسه برقی منحصربه‌فرد خود را معرفی کرده است که می‌تواند ۳۰ دانش‌آموز را با برد حدود ۲۲۵ کیلومتر حمل کند و از سیستم ظرفیت خودرو به شبکه نیز برخوردار است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، ویژگی اتوبوس برقی جدید BYD ظرفیت خودرو به شبکه آن است که برق خارج از شبکه را به مدارس ارائه می‌دهد. علاوه بر این، آلایندگی آن صفر است و کاهش قابل توجه هزینه نگهداری و سوخت آن نیز برای مدارس مفید خواهد بود.

سیستم خودرو به شبکه، سیستمی است که در آن خودروهای برقی قابل شارژ توانایی انتقال نیروی برق‌شان را به شبکه دارند. از آنجایی که در بیشتر طول روز این گونه خودروها در پارکینگ هستند، امکان مناسبی برای استفاده از باتری‌های‌شان فراهم می‌شود. در واقع خودروهای الکتریکی با در اختیار قرار دادن شارژ خود به مدیریت شبکه برق امکان سوددهی مالی برای خود و مدیران شبکه را فراهم می‌کنند. این سیستم همچنین می‌تواند به عنوان منبع ذخیره انرژی کوتاه‌مدت مورد بهره‌برداری شبکه‌های توزیع برق قرار گیرد.

در سال ۲۰۲۱، شرکت BYD با تولید بیش از ۳۲۰ هزار دستگاه در چین، دومین تولیدکننده بزرگ BEVs (خودروهای برقی باتری) بود. عملیات آن شامل توسعه و ساخت باتری‌های تیغه‌ای EV است که سیستم مدارس ایالات متحده برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۱ با اتوبوس‌های برقی نوع D چنین کاری را انجام داد. این شرکت به همکاری با سایر بازیگران در ادغام فناوری‌های V۲G (خودرو به شبکه) در ناوگان تجاری EV برای تطبیق‌پذیری بیشتر ادامه می‌دهد. در حالی که اتوبوس‌های نوع D ظرفیت حمل بیشتری دارند، اتوبوس‌های الکتریکی جدید BYD نوع A کوچک‌تر هستند، اما علاوه بر حمل‌ونقل ایمن و تمیزی که ارائه می‌دهد، برق مدارس ایالات متحده را نیز تامین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا