دستیابی بیشتر به استقلال در فناوری در دستور کار روسیه قرار گرفته است

یکی از مسایل دستیابی به استقلال فناوری، توسعه نر‌م‌افزار صنعتی جدید است. در این راستا دولت روسیه، روس‌تک و روس‌اتم توافق‌نامه‌ای را برای تحقق نقشه راه طرح نرم‌افزار صنعتی جدید به امضا رساندند.

در چارچوب این سند، مجموعه‌ای از اقدامات از جمله ایجاد راه‌حل‌های دیجیتال بومی، شکل‌دهی تمهیدات تشویقی خودکفایی از واردات، آموزش کارکنان و توسعه ظرفیت‌های صادراتی، اجرایی خواهند شد. وجود و دسترسی به نرم‌افزار صنعتی، یکی از شرایط اصلی دستیابی به حق‌حاکمیت فناورانه است.

هواپیماها، بالگردها، موتورها و سایر اقلام سخت‌افزاری روسیه باید با استفاده از راه‌حل‌های فناوری اطلاعات بومی ساخته شوند چرا که این مساله به امنیت ملی ارتباط دارد. نقشه‌راه به‌روز شده شرایط لازم برای توسعه نرم‌افزار صنعتی، فناوری توزیع ثبت و اینترنت اشیا را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل دو شرکت عمده روسیه شراکت خود در این زمینه را توسعه خواهند داد.

براساس نقشه‌راه پیش‌گفته، در سال جدید میلادی ۲۶ طرح در زمینه‌های طراحی رایانه‌ای (CAD)، سامانه پشتیبانی از تصمیم‌گیری (DSS) و مدیریت اطلاعات‌ (SPDM) اجرایی خواهد شد و ۷۴ طرح در سال ۲۰۲۴ به طور کامل عملی خواهند شد. همچنین تا سال ۲۰۲۴ قرار است عملکرد نرم‌افزار صنعتی سنگین و فراگیری آن در شرکت‌های پیشروی روسی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

منبع: دیده‌بان فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا