برگزاری شورای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس مرکز تعاملات

شورای حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآور منطقه به میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور مجازی مهندس قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان، معاونین سازمان ،مدیر سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورای عالی، رئیس صندوق پژوهش و فناوری مناطق آزاد شمال و مدیران واحدهای صنعتی، در تاریخ 20 بهمن 1400برگزار شد.

در این نشست تخصصی ضمن بررسی راهکارهای حمایت و توسعه شرکت ها و فعالیت های دانش بنیان نوآور و فناور در منطقه آزاد انزلی در خصوص چگونگی فناور و دانش بنیان نمودن واحد‌های تولیدی منطقه بحث و تبادل نظر شد.

مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با تشریح عملکرد سازمان متبوع خود در حوزه حمایت از واحد های دانش بنیان فناور و نوآور بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، فنآور و نوآور در منطقه آزاد انزلی فعالیت می کنند که شش شرکت نیز موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدند و در تلاش هستیم تا واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی محدوده منطقه آزاد انزلی نیز با گرایش به سمت فعالیت دانش بنیان مسیر جدیدی از توسعه صنعتی در این منطقه را رقم بزنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت منطقه آزاد انزلی در بخش بندری بوده و از فعالین دانش بنیان دعوت می‌شود تا در زمینه لجستیک و خدمات بندری نیز طرح های خود را ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی همچنین با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی شماره ۳ در این منطقه افزود: در حال حاضر بخش زیادی از دو شهرک صنعتی موجود در محدوده منطقه اشباع شده و تعدادی از واحدهای دانش‌بنیان نیز در شهرک صنعتی شماره ۱ و ۲ فعالیت می کنند و در نظر داریم بخش قابل توجهی از محدوده شهرک صنعتی شماره ۳ را به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و نوآور اختصاص یابد.

در ادامه این جلسه مهندس قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه‌های حمایتی و تسهیل گری در این بخش گفت: این مرکز در سه بخش ارائه تسهیلات ، تامین مواد اولیه و همچنین مدیریت توسعه صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات ارائه می‌کند و در حال حاضر نیز ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور ثبت شده است .

anzali mohandes ghalenoi

وی در ادامه خاطر نشان کرد : یکی دیگر از برنامه‌های مرکز تعاملات معاونت علمی، ایجاد خانه نوآوری با مشارکت بخش خصوصی در کشورهای مختلف بوده و در حال حاضر نیز خانه نوآوری ایران به منظور انجام بازاریابی در کشور روسیه ایجاد شده که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی است.

در ادامه خضرایی منش مدیر توسعه سرمایه گذاری و انتقال فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز در این نشست گفت : بیش از ۱۱۰ مورد حمایت از واحدهای دانش بنیان در مناطق آزاد طراحی شده و در حال حاضر با توجه به شرایط قوانین و افزایش ابعاد حمایتی در تلاشیم واحدهای صنعتی فعال را به سمت اخذ گواهی دانش بنیان هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با صندوق توسعه ملی و صندوق پژوهش و فناوری شمال و جنوب کشور واحد های دانش بنیان و صنعتی با ارائه طرح های خود از تسهیلات و مشوق های قانونی برخوردار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا