دومین نشست تجاری و فناوری ایران و ترکیه برگزار شد

دومین نشست تجاری و فناوری ایران در ترکیه با حضور 70 شرکت ترکیه‌ای و 30 شرکت ایرانی برای تقویت صادرات محصولات ایران‌ساخت به بازار این کشور برگزار شد.

 

این نشست‌ها با هدف توافقات دوجانبه میان زیست بوم فناوری و نوآوری ایران و شرکت های ترک برای افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار شد تا شرکت‌های ترک متقاضی؛ با ظرفیت دانشی و تخصصی فناوران ایرانی آشنا شوند.

بر همین اساس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت کارگزاران همکار با معاونت، دومین دوره نشست تجاری و فناوری میان 70 شرکت ترکیه‌ای و 30 شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی برگزار شد تا صادرات محصولات تولید شده در مرز دانش کشورمان راهی بازار ترکیه شود.

در حال حاضر زیست بوم فناوری و نوآوری کشورمان میزبان 6 هزار شرکت دانش بنیان و یک هزار و 500 شرکت خلاق است. ظرفیت بزرگ نیروی انسانی و دانشی که طی چند سال اخیر توانمندی های خود را به منصه ظهور رسانده‌اند و یاریگر کشور در شرایط بحرانی شدند.

ihitturk2

این محصولات و خدمات باکیفیت در صورت حمایت می تواند به دیگر کشورها نیز صادر شود. ترکیه به عنوان یکی از همسایگان ایران می تواند به عنوان شریک تجاری کشورمان، محصولات تولیدی در حوزه‌های فناورانه‌ای چون اقتصاد خلاق، فناوری ارتباطات و اطلاعات، زیست فناوری، سلول های بنیادی، نانوفناوری و غیره را به بازار جهانی به ویژه اوراسیا متصل کند.

برگزاری دومین نشست تجاری و فناوری میان شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و ترکیه‌ای هموارکننده مسیر ورود این محصولات به بازار این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا