دهقانی خبر داد؛ آغاز همکاری‌های گسترده فناورانه میان ایران و اندونزی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از آغاز یک برنامه همکاری مشترک فناوری‌های راهبردی میان ایران و اندونزی خبر داد.

 

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در مراسم نصب و راه‌اندازی سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا در یکی از بیمارستان های کشور اندونزی عنوان کرد: امروز شاهد یک همکاری موفق علمی و فناورانه میان ایران و اندونزی هستیم. این موفقیت می تواند تا مراحل نهایی، یعنی آزمون‌های انسانی، مطالعات بالینی و استفاده در عرصه درمان پیش برود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، وجود ظرفیت‌ها مطلوب و توانمندی‌های فناورانه دو کشور را زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر در حوزه‌های گوناگون فناوری دانست و افزود: با برنامه‌ای مشترکی که میان ایران و اندونزی تعریف خواهد شد، در سایر حوزه های فناوری نیز همکاری‌هایی داشته باشیم. در برنامه‌ریزی‌ها و توافقاتی که بین مسئولان متناظر دو کشور صورت گرفت، مقدمات همکاری‌های فناورانه در موضوعات و سرفصل‌های مختلف و به زودی برنامه تبادلات فناوری میان ایران و اندونزی آغاز خواهد شد.

دهقانی ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها منجر به افزایش همبستگی، همکاری‌های گسترده‌تر و نزدیکی هرچه بیش‌تر دو کشور شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، اشتراکات دینی، فرهنگی و پیشینه عمیق تعامل میان دو کور را زمینه ساز توسعه این همکاری‌ها دانست و افزود: کشور اندونزی را یک کشور همراه و همکار خوب برای ایران در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان می‌دانم. امیدوار هستم شرکت‌های فناور مشترک و معتبر، در سطح جهان بدرخشند.

 

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا