سهم فروش خودروهای متصل به «5G» در چین؛ ۴۰ درصدی می‌شود

به نقل ازETAuto، مؤسسه «کانترپوینت» اعلام کرد که در پنج سال آینده خودروهای متصل به «5G» در چین بالغ بر 40 درصد کل فروش خودروهای متصل این کشور را تشکیل خواهند داد.

این در حالی است که فروش خودروهای متصل به 4G در چین طی سال 2020 حدود 7/8 میلیون دستگاه تخمین زده می شود که 95 درصد کل فروش خودروهای متصل این کشور را دربرگرفته است.

اما با توجه به عرضه سریع شبکه 5G چین و رشد سریع صنعت خودروسازی این کشور، سهم فروش خودروهای متصل به 5G طی سال های پیش رو شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود.

امان مدهوک تحلیل گر ارشد گفت: “با وجود تأثیرات کووید 19، فروش خودروهای متصل چین در سال 2020 بالغ بر 8/2 میلیون دستگاه برآورد می شود که افزایش اندک 8/0 درصدی نسبت به آمار 8/1 میلیون دستگاه در سال 2019 تجربه کرده است.”

از لحاظ سهم جهانی برآورد می شود که چین در سال 2020 حدود 26/8 درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص داده و به دومین بازار بزرگ خودروهای متصل دنیا تبدیل شده است.

آمریکا با سهم 30 درصدی همچنان پیشتاز این بازار است و اروپا پس از چین در جایگاه سوم قرار دارد.

براساس این گزارش پیش بینی می شود سه اپراتور تلکام دولتی در چین (چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام) تا سال 2025 حدود 184 میلیارد دلار در شبکه های 5G سرمایه گذاری کنند.

برندهای لوکس شامل مرسدس بنز، ب ام و و آئودی از فصل نخست 2019، اتصال 4G را در اغلب خودروهای خود عرضه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا