تاسیس پارک فناوری بین‌المللی در ایران

 ۱رئیس جدید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از ایجاد آزمایشگاه مرجع و سمیت داروهای تولیدی که کشور وابستگی به خارج دارد، خبر داد و گفت: علاوه بر آن تاسیس پارک فناوری بین‌المللی ایران به این سازمان واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش، دکتر حسن زمانیان امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه نامگذاری سال به نام دانش بنیان‌ها دو امتیاز برای این سازمان ایجاد کرده است، افزود: یکی از امتیازات ما روحیه فناورانه مقام عالی وزارت علوم است و تنها راه گریز و نجات ما از مشکلات اقتصادی، دانش‌بنیان کردن همه فعالیت‌ها است و تزریق این ضرورت به جامعه از سوی مقام معظم رهبری باعث شد که وظایف ما در راستای تحقق این شعار دو چندان شود.

وی امتیاز دوم این سازمان را تولید محصولات فناورانه عنوان کرد و افزود: صرف تولید مقالات علمی برای ما رهگشا نخواهد بود؛ از این رو سازمان برای تولید محصولات فناورانه دارای دو رکن مهم پارک علم و فناوری و پژوهشکده‌ها است.

زمانیان اظهار کرد: پارک علم و فناوری خوب است، ولی در کنار آن باید پژوهشگاه‌ها که پیشران تبدیل ایده به محصول هستند، تقویت شوند.

رئیس جدید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: در این سازمان پژوهشکده‌های هفتگانه و پارک علم و فناوری همکاری نزدیکی برای تبدیل ایده به محصول دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان خاطر نشان کرد: در کنار تقویت پژوهشکده‌های موجود، اقدام به ایجاد پژوهشکده‌های جدیدی متناسب با نیازهای کشو و رفع مشکلات کشور خواهیم کرد.

زمانیان، تعداد اعضای هیات علمی این سازمان را ۱۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: نیروی انسانی متخصص اساس توسعه و پیشرفت کشورها است و ما در تلاش هستیم این تعداد را به حدی برسانیم که نیازهای پژوهشی مرتفع شود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نمایه‌سازی ۶ مجله پژوهشی این سازمان را از دیگر اقدامات جدید این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: افزایش دانشجوی پژوهشگر و پسادکتری در پژوهشکده‌های این سازمان و ایجاد بخش جدید در جشنواره خوارزمی با عنوان “جشنواره فناوری و نوآوری” از دیگر اقدامات ما به شمار می‌رود.

وی از ایجاد آزمایشگاه مرجع و استاندارد جدید خبر داد و گفت: ما در بخش آنالیز ایزوتوپی با هزینه‌های بالا ۱۰۰ درصد به خارج وابسته هستیم و مشخص نیست نتایجی که اعلام شده، واقعی است یا خیر.

زمانیان اظهار کرد: آنالیزهای ایزوتوپی برای حوزه‌هایی چون کشاورزی و معدنی بسیار مهم است و با برگزاری جلساتی قرار شد که با خرید تجهیزات، این آزمایشگاه را در سازمان راه‌اندازی کنیم.

وی ایجاد آزمایشگاه مرجع ارزیابی سمیت داروهای تولیدی را از دیگر اقدامات نام برد و افزود: ما نمی‌دانیم که میزان سمیت داروهای تولید شده به چه میزان است و ما در این زمینه به خارج وابستگی داریم‌.

رئیس جدید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از واگذاری ماموریت تاسیس پارک فناوری بین‌المللی ایران به این سازمان از سوی وزارت علوم خبر داد و گفت: تسهیل‌گری لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خارجی در این پارک را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا