رمزنگاری اطلاعات شبکه بوسیله فایروال ایرانی

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران اینترنتی و شبکه‌های مجازی، نشت اطلاعات و داده‌های شخصی و سازمانی است.

خطری که همه کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت را تهدید می کند و می تواند به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران منجر شود؛ اما رمزنگاری اطلاعات کمک می کند تا نفوذ در اطلاعات ارسال شده تقریبا غیرممکن شود و کاربر با اطمینان بیشتر اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی خود کند. این کار در کشورمان با تلاش شرکتی دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میسر و با این محصول، ایمن‌سازی و سامان‌دهی شبکه بوسیله فایروال ایرانی تسهیل شد.

فایروال طراحی شده در داخل کشور دو قابلیت سامان دهی و ایمن سازی شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند.این محصول به صورت کاملا بومی طراحی شده است. فایروال Emx6 ساخت داخل به منظور فیلترینگ به صورت تفکیک شده در فضای اترنت طراحی شده است. فایروال بومی شامل 7 پورت اترنت و یک پورت کنسول است و دو پورت آن قابلیت اتصال به فیبر نوری را دارند.

در این فایروال ایرانی از هیچ سیستم عاملی استفاده نشده است تا در مقابل حملات اینترنتی طراحی شده برای سیستم عامل ها از امنیت لازم برخوردار باشد. همچنین این دستگاه با استفاده از بروزترین FPGA های موجود، طراحی و ساخته شده است. دستگاه بدون نیاز به بازکردن درب آن قابلیت بروز رسانی دارد.

با استفاده از آن، می توان عملیات فیلترینگ را به صورت کاملا کنترل شده انجام داد. فایروال می تواند فیلترینگ بر مبنای پورت، بر مبنای آی پی، بر مبنای آدرس مک و بر مبنای انواع پروتکل ها را در دستور کار قرار دهد.

فیلترینگ به صورت دو سویه قابل اجرا است به این معنا که می توان این فیلتر را بر روی اطلاعات ورودی و یا خروجی فعال ساخت. به دلیل طراحی کاملا بومی فایروال در صورت نیاز و امکان پیاده سازی فنی قابلیت شخصی سازی و تطبیق براساس نیاز مجموعه ها و خریداران وجود دارد.

فایروال طراحی شده در داخل کشور این امکان را دارد تا به صورت برخط اطلاعات را رمزنگاری کرده و بدون کاهش سرعت اطلاعات را ارسال کند.

رمزنگاری استفاده از روش‌ های ریاضی، برای برقراری امنیت اطلاعات است. دراصل، رمزنگاری دانش تغییر دادن متن پیام یا اطلاعات به کمک کلید رمز و با استفاده از یک الگوریتم رمز است. به صورتی که تنها شخصی که از کلید و الگوریتم آگاه است می ‌تواند اطلاعات اصلی را از اطلاعات رمزگذاری، استخراج کند و شخصی که از یکی یا هر دوی آن‌ها آگاهی ندارد نمی ‌تواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

رمزنگاری اطلاعات کمک می کند تا نفوذ در اطلاعات ارسال شده تقریبا غیرممکن شود و کاربر با اطمینان بیشتر اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی خود کند.

با این وجود فایروال ایرانی یک پنجم نمونه خارجی قیمت دارد و از سوی دیگر این اطمینان را در کاربر ایجاد می کند که فایروال داخلی از امنیت بیشتری برخوردار است و احتمال خطر در شبکه را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا