بازگشایی هلاله شمالی با هدف اشتغال زایی و صادرات

استاندار ایلام گفت:صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

حسن بهرام نیا گفت: هدف اصلی راه اندازی این بازارچه را اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم استان اعلام کرد و افزود: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

وی گفت: با توجه قرارداد‌هایی که بین تجار ایرانی و عراقی منعقد شده است انشاءالله بعد از ایجاد زیرساخت‌ها ،صادرات و مراودات تجاری نیز از سر گرفته می‌شود.

بهرام نیا با اشاره به زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تعدادی کانکس در محل بازارچه مستقر شده، برق به صورت ژنراتور تامین شده، آب بصورت تانکر سیار فا فراهم است و فیبر نوری نیز در دست اقدام بوده و جاده‌ای هم به طول دو و نیم کیلومتر احداث شده و محل بازارچه هلاله شمالی نیز زیر سازی و تسطیح شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید در طول ۴۳۰ کلیومتر مرز مشترک استان ،ده‌ها معبر و بازارچه مرزی این چنینی برای توسعه صادرات و دیگر مراودات تجاری ایجاد کنیم که در وهله نخست، اولویت اصلی ما سه مرز هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است.

وی از همه مدیرانی که به صورت جهادی در بحث ایجاد زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی وارد عمل شدند، قدردانی کرد و گفت: امروز تنها بازارچه‌ای که در استان فعال شده بازارچه هلاله شمالی است و تلاش داریم مرز چیلات وچنگوله را نیز بازگشایی کنیم.

ستاندار ایلام با قدردانی از رسانه‌های استان و صدا و سیما گفت: هر چقدر فضای وحدت و همدلی در استان برقرار باشد می‌توانیم در تقویت موضوعات اقتصادی استان نیز موفق‌تر باشیم.

استان دیاله عراق دارای یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر جمعیت است که در ۲۱۱ کیلومتری استان ایلام واقع شده و بدلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی مسئولان درصدد افزایش مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین این دو استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا