ایجاد بارانداز مشترک ایران و قزاقستان

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بارانداز مشترک با قزاقستان در دستور کار منطقه ویژه سرخس قرار داشته و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

محمد رضا برهمند افزود: در حال راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری و لجستیکی مشترک منطقه ویژه سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه بارگیری و پشتیبانی را در اختیار فعالان اقتصادی و صاحبان کالا قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.

او ادامه داد: این برنامه بیشتر روی حمل و نقل ریلی و زنجیره تأمین نهاده، توسعه بازار، تنوع‌بخشی محصولات و بازارهای هدف استوار است.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت:موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورودی حوزه کشورهای مستقل مشترک المنافع می‌توانددر افزایش صادرات به این حوزه ها اثر بخش باشد.

برهمند افزود:افزایش تعاملات با بازرگانان و سرمایه گذاران قزاقستان از مهمترین سیاست های اجرایی ماست.

اوگفت: در نظر است طی یک سال آینده زمینی چند هکتاری در سایت ریلی منطقه ویژه برای ایجاد انبار و ذخیره سازی کالا به سرمایه گذاران کشور قزاقستان واگذار نماییم و از این طریق یک بازار بزرگ را برای مراودات اقتصادی ایجاد کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان نیزافزود: این منطقه ویژه اقتصادی تنها مکانی در کشور است که مشخصات منحصرا صادرات محور داشته و دروازه ترانزیت کشور به شمار می‌رود.

امیر عابدی گفت: قزاقستان کشوری قدرتمند با زیرساخت قوی در حوزه کشاورزی و انرژی و دارای ظرفیتهای ارزشمند پشتیبانی به خصوصا در خطوط ریلی است.
وی حجم تجارت ایران با قزاقستان را ۳۸۰میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با فعال سازی بیشتر باراندازهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس و استفاده از امکانات منحصر به فرد آن می‌توان این آمار را تا یک میلیارد دلار افزایش داد.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا