گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی با متخصصان برنامه connect؛ دانشگاه الزهرا

نشست گفتگو و هم‌اندیشی با مدیران، مسئولان و متخصصان فعال در برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» که با نام “connect” شناخته می‌شود، 2 خرداد ماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

در خلال این نشست، دکتر لیلا تاجیک، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه الزهرا بیان کردند که دانشگاه الزهرا از سال 1395 به عنوان پایگاه میزبان در برنامه همکاری فعالیت خود را آغاز کرده است و باتوجه به اینکه این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع بانوان فعالیت می‌کند، تقریباً تمامی رشته‌های دانشگاهی را شامل می‌شود و از این حیث محدودیتی در پذیرفتن متخصصان در زمینه‌های تخصصی مختلف وجود ندارد.

دکتر تاجیک در ادامه اشاره کردند که دانشگاه الزهرا در طرح‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، تأسیس شرکت‌های نوپا و نظام وظیفه تخصصی میزبان متخصصان ایرانی است و در آینده‌ای نزدیک در طرح استادیاران جوان نیز از متخصصان ایرانی بازگشته به کشور حمایت خواهد کرد.

ایشان افزودند که انگیزه و هدف مدیران و مسئولان دانشگاه الزهرا برای ادامه فعالیت و افزایش سطح همکاری با متخصصان ایرانی، همراستا با اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و دانشگاه در تلاش است که دانش نوین این متخصصان را به داخل کشور انتقال داده و در عین حال شرایطی را برای آنها فراهم کند که خاطرات خوشی برای آنها در دانشگاه الزهرا رقم بخورد تا شاید زمینه‌ساز بازگشت این متخصصان به کشور باشد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه الزهرا در ارتباط با آمار متخصصان فعال در این دانشگاه بیان کردند که در مجموع بیش از چندصد همکاری با متخصصان خارج از کشور برقرار شده است و دانشگاه الزهرا در نظر دارد در سال 1401 در این زمینه فعال‌تر بوده و میزبان تعداد بیشتری از متخصصان در دانشگاه باشد.

جهت مشاهده خبر برگزاری این نشست اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا