بومی‌سازی دستگاه برش صنعتی توسط متخصص ایرانی

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، محققان یکی از شرکت‌های فناور موفق به ساخت دستگاه برش اره‌نواری برای قطعه قطعه کردن قطعات سخت در صنایع شدند.

 حمیدرضا تقی‌زاده خطیر، عضو هیات مدیره این شرکت با بیان اینکه دستگاه برش اره‌نواری تقریبا در تمامی صنایع به کار می‌رود، گفت: دستگاه‌های اره‌نواری با قابلیت و کیفیت بالا جهت برش دقیق و آسان برای انواع فلزات سنگین همچون مس، آهن، آلومینیوم، انواع پروفیل‌ها و با توجه به انتخاب تیغه مربوط مناسب است.

وی سیستم برش اره‌نواری را از اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز در انجام کارهای کارگاهی و صنعت‌های کوچک دانست و اظهار کرد: این دستگاه در گروه برش‌های سرد قرار داده می‌شود و می‌توان گفت به علت راحتی که در این دستگاه در زمان کار وجود دارد و همچنین داشتن سرعت بالا در انجام برش‌ها از پر استفاده‌ترین دستگاه‌هایی است که جهت ایجاد برش در انواع مصالح به کار برده می‌شود.

تقی‌زاده ادامه داد: در شرایطی چون شکستن و یا در رفتن تیغه می‌بایست نکاتی در نظر گرفته شود که در ساخت و تولید این نوع اره این مورد به خوبی رعایت شده است و ایمنی را ارتقا داده است و این دستگاه به صورت هوشمند ساخته شده و دقت کار را بالا برده و کمک می‌کند تا ضریب خطای انسانی کاهش پیدا کند.

به گفته وی، دستگاه برش اره‌نواری ساخته شده تقریبا نیمی از قیمت نمونه خارجی قیمت دارد، اما از کیفیت و کارایی به مراتب بالاتری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا