بومی‌سازی تجهیزاتِ کلیدی تولیدات صنعتی در کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و ‌انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بومی‌سازی تجهیزات کلیدی و راهبردی تولیدات صنعتی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌شود.

مهدی شریف‌زاده، دوشنبه، ۵ دی‌ماه در حاشیه بازدید از شرکت‌های صنعتی تیران و کرون، اولویت‌های معاونت علمی ریاست جمهور را بر تمرکز حمایت از طرح‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام و اظهار کرد: شرکت‌هایی که راهکارهای عملیاتی برای رفع چالش‌ها و نیازهای کشور ارائه دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی معافیت مالیاتی را نمونه‌ای از حمایت‌های دولت برای شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات صنعتی جدید بیان کرد و افزود: آن دسته از تولیداتی که برای اولین‌ بار در کشور تولید شده و وابستگی به بیرون را کاهش دهند مشمول حمایت‌های دولت از جمله معافیت مالیاتی می‌شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و ‌انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: کاهش و عدم تشریفات مناقصه برای تولیدات دانش‌بنیان از دیگر حمایت‌های دولت برای تولیدات صنعتی داخلی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه قوانین‌ برای حمایت از طرح‌های نوین تسهیل شده است، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر کدام پشتوانه خوبی در رفع موانع و رسیدگی سریع پرونده‌ها و حمایت از فعالان حوزه دانش‌بنیان است.

به گفته شریف‌زاده شفافیت در بررسی طرح‌ها وجود داشته و تمام فرآیندهای صدور مجوز و حمایت‌ها بر اساس سامانه الکترونیکی قابل رصد است.

وی قانون جهش تولید و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان را عامل مهمی در حمایت از این بخش و رفع نگرانی‌ها و حمایت از تولید بوده است.

به اعتقاد این مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور شرکت پایا صنعت تیران از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای تولیدات صنعتی پالایشگاه‌ها بوده که در تامین‌قطعات مورد نیاز نقش خود را ایفا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا