انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه علم، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان با دولت روسیه

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری با دولت روسیه خبرداد.

 

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2023، امیرحسین میرآبادی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اظهار کرد: اینوتکس به یک برند نمایشگاهی برای حوزه فناوری و نوآوری کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دو سال درگیر کرونا بودیم و رویداد حضوری کم رنگ تر شده بود اما امسال خداروشکر زودتر از موعد پایان ثبت نام ظرفیت نمایشگاه، شرکت کنندگان به حد نصاب رسید و ظرفیت تکمیل شد، ادامه داد: استقبال خوبی شده است و مهمان های ویژه و متنوعی از کشورهای خارجی داریم که این فضا می تواند به ایجاد ارتباطات در حوزه کسب و کار بین المللی و شبکه سازی زیست بوم فناوری و نوآوری منتج شود.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری ادامه داد: امسال یکی از تفاوت ها وجود پاویون علمی کشور های خارجی با تمام توان است همچنین امسال مهمان ویژه ای را از روسیه داریم که دستیار ویژه رییس جمهور روسیه است که این امر نشان دهنده تقویت ارتباطات و ایجاد زمینه توسعه همکاری با کشور روسیه است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در حوزه های کلان علم و فناوری بین معاونت علمی و فناوری و دولت روسیه منعقد خواهد شد، گفت: این تفاهم نامه در سه حوزه مبتنی بر ماموریت های معاونت علمی است که شامل حوزه علم، توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.

میرآبادی تصریح کرد: صندوق پژوهشگران در بنیاد علم و بنیاد علمی روسیه همکاری خواهند داشت همچنین بازار سازی بین دو کشور، تسهیل قوانین بین دو کشور، اقتصاد دانش بنیان و حوزه زیست فناوری، نانو و هوش مصنوعی در دستور کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا