محصول فناورانه ایرانی که در ارائه محصولات دریایی به بازارهای خارجی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور راهکار فناورانه‌ای را برای عرضه محصولات دریایی به بازارهای هدف به صورت تازه، ارائه کرد. 

فرهاد افشار، مدیرعامل این شرکت فناور، از ارائه راهکاری برای عرضه محصولات دریایی به صورت تازه به بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر عرضه محصولات دریایی چون ماهی و میگو به بازار به صورت سنتی صورت می‌گیرد. این محصولات بعد از صید، بلافاصله فریز می‌شوند، در غیر این صورت شروع به فاسد شدن می‌کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن ما در ارائه محصولات دریایی با کیفیت بالا به بازارهای داخلی و خارجی چالش داریم، ولی ما به فناوری‌ای دست یافتیم که می‌توان محصولات دریایی را به صورت تازه به بازار هدف رساند.

افشار خاطر نشان کرد: ما در این تحقیقات موفق به تولید یخ خشک شدیم. این محصول قادر است با ایجاد دمای منهای‌ ۷۲ درجه سانتی‌گراد، شرایطی را ایجاد کند که آبزیان صیدشده، فاسد نشوند.

مدیرعامل این شرکت فناور، یخ خشک را محصولی جامد متشکل از دی اکسید کربن دانست که بر خلاف یخ معمولی، ذوب نمی‌شود و قادر است در دمای اتاق، تصعید و به گاز دی اکسید کربن تبدیل شود. هر چه که سوخته می‌شود تولید CO۲ می‌کند و ما جزء معدود کشورهای دنیا هستیم که روزانه میلیون‌ها تن مواد دوده، تولید و به هوا وارد می‌کنیم که حاصل آن آلودگی هوا است و از سوی دیگر گاز شهری سوزانده می‌شود و CO۲ تولید می‌شود.

افشار، کاربرد دیگر یخ خشک را در کشاورزی دانست و در این باره توضیح داد: از این محصول می‌توان در نگهداری بذر و دانه‌های گیاهان بعد از برداشت بهره برد.

وی، استفاده در کشت‌های گلخانه‌ای را از دیگر کاربردهای این محصول ذکر کرد و یادآور شد: این محصول می‌تواند ۲۵ تا ۳۰ درصد زمان رسیدن میوه‌ها را از طریق انجام فرآیند فتوسنتز، کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا