بازدید هیأت دیپلماسی علمی وزارت امور خارجه از خانه فناوری و نوآوری ایران

مشاور دیپلماسی وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه با همراهی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری از خانه فناوری و نوآوری ایران بازدید کردند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خانه فناوری و نوآوری ایران، روز چهارشنبه، میزبان علیرضا کوهکن، مشاور دیپلماسی علمی وزیر امور خارجه، میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه بود.

در این بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان دارای توانمندی صادراتی و رقابتی، دستاوردهای فناورانه خود را به مشاور دیپلماسی علمی وزیر امور خارجه معرفی کردند.

کوهکن ضمن آشنایی با محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان و فناورانه در خصوص چگونگی ورود محصولات دانش‌بنیان ساخت ایران به بازارهای بین‌المللی، اعلام آمادگی کرد و از بایسته‌ها و لازمه‌های ورود این محصولات به بازارهای بین المللی گفت.

میرآبادی در این دیدار عنوان کرد: ساختار آی هیت، بستری برای معرفی وستاوردها یدانش بنیان به مقامات بین المللی و یک ساختار کامل شامل اتاق جلسات، محیط کار و فضای تعامل و گفت و گوی بین المللی است.

وی افزود: این مجموعه در ۱۵ بخش فناور و نوآور دربرگیرنده ۱۲۰۰ محصول از شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور است که بر اساس شاخص‌های صادراتی معاونت بین الملل گزینش شده‌اند  اگر شرکت دانش بنیانی  به شاخص های صادراتی دست پیدا کند پس از ارزیابی های دقیق می تواند به خانه فناوری و نوآوری صادراتی راه پیدا کند.

در حاشیه این بازدید همچنین هیئتی از شرکت‌ها و مدیران حوزه سلامت و دارویی کشور زیمباوه از شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی و توانمند دارویی حاضر در نمایشگاه بازدید و در زمینه چگونگی تعامل و نحوه تبادل محصولات و تجربیات فناورانه به گفت‌وگو پرداختند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا