ثبت‌نام در دومین گردهمایی باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

گردهمایی باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، کریدور صادرات و کریدور فناوری تا بازار بهمن ماه امسال برگزار می‌شود. این دومین گردهمایی شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان است که توسط باشگاه صادرات برگزار می شود.

 

باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

باشگاه شرکت های صادراتی دانش بنیان با هدف ارتقا برند ملی به خصوص در حوزه محصولات با فناوری پیشرفته در بازار بین الملل شروع به کار کرد. این مرکز ماموریت خود را با ارزیابی شرکت های دانش‌بنیان در حوزه صادرات آغاز و در ادامه فرآیند عارضه یابی را برای این شرکت ها اجرا نموده است. گام بعدی پس از ارزیابی و عارضه یابی، توانمندسازی شرکت ها در حوزه صادرات است. این روند با کمک رتبه بندی شرکت ها در گروه های پنج، چهار، سه و دو ستاره انجام می شود.

رتبه‌بندی شرکت‌ها

رتبه بندی شرکت ها در گروه های مختلف با ارزیابی و امتیازدهی به آنها انجام می شود. در این مدل شرکت ها را در چهار شاخص اصلی شامل:

  1. فنی
  2.  مدیریت صادراتی
  3. شرکتی
  4. بازاری و مالی
  5. و ۲۳ زیرشاخه

در فرایند ارزیابی مورد بررسی قرار می دهد. هم اکنون، حدود 1300 شرکت در باشگاه ارزیابی و رتبه بنده شده اند. فرآیند ارزیابی و رتبه دهی همواره در حال به روزرسانی است و شرکت هایی که در حوزه ی صادرات محصولات دانش بنیان خود پیشرفت می کنند، به گروه های بالاتر ارتقا میابند.

blue button 3 cistc sanbtenam

 

 


اولین گردهمایی باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

اولین گردهمایی باشگاه اسفند 1401 برگزار شد که طی آن از شرکت های دارای جهش صادراتی و شرکت های پنج و چهارستاره تقدیر به عمل آمد. این مراسم با حضور دکتر دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، دکتر میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، دکتر ملکی فر معاون صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

پس از گردهمایی باشگاه برنامه های کارگاهی و نشست های تخصصی شرکت های دانش بنیان با هدف افزایش توانمندی شرکت ها در صادرات توسط باشگاه برگزار شده است. در ادامه روند برگزاری این برنامه ها را می خوانید.

کارگاه رفع تعهد ارزی

پیرو تحلیل اطلاعات، چالش‌های مسیر صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، تصمیم به برگزاری گردهمایی‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با همکاری سازمانهای مرتبط گرفته شد. در اولین رویداد مشترک با همکاری سازمان توسعه تجارت کارگاه آموزشی “قوانین و مقررات ارزی” مردادماه 1402 برگزار شد. در این رویداد بیش از 80 شرکت حضور داشتند که پس از آشنایی با نحوه اجرا قوانین و مقررات رفع تعهد ارزی به بیان مسائل خود در این زمینه پرداختند.

گردهمایی‌های تحلیل بازارهای صادراتی

تحلیل بازارهای صادراتی یکی از چالش های پیچیده و پرهزینه برای شرکت های دانش بنیان است. جهت تسهیل دستیابی به اطلاعات بازار کشورهای مختلف، باشگاه صادرات اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با همکاری سازمان‌های مرتبط می کند. در راستای همین برنامه در مردادماه 1402 اولین نشست با عنوان بررسی بازار آفریقا با همکاری اتاق بازرگانی آفریقا در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

گردهمایی‌های تخصصی در هریک از حوزه‌های فناوری

تاکنون 2 گردهمایی تخصصی در حوزه‌های دارو، فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان و وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی در سال جاری در تهران با حضور شرکت های هر حوزه برگزارشده است. این گردهمایی های تخصصی با اهداف زیر برگزار می شوند:

  • تعامل مستقیم با شرکت های صادراتی دانش بنیان؛
  • پیگیری حل مشکلات این شرکت ها در روند صادرات محصولات دانش بنیان،
  • ایجاد بستر مناسب جهت انتقال تجربه از شرکت های قوی به دیگر شرکت ها،
  • بررسی راهکارهای افزایش صادرات دانش‌بنیان.

باشگاه شرکت های صادراتی دانش‌بنیان در ماه های آتی 5 نشست تخصصی دیگر در حوزه‌های زیر برگزار می‌کند:

کمیته تخصصیمحل برگزاری
ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفتهآذربایجان شرقی
فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ایخراسان رضوی
مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیاییفارس
برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکارتهران
فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذاییتهران

ثبت‌نام در دومین گردهمایی باشگاه شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان

دومین دوره گردهمایی باشگاه 29 بهمن سال جاری با حضور سیاستگذاران و فعالان حوزه های دانش‌بنیان برگزار می شود. این گردهمایی با پنل های تخصصی، نشست های B2B و تقدیر از برترین ها همراه است. متقاضیان حضور در این گردهمایی می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام نمایند:

http://ihtecc.eracore.ir/

????️ با حضور سیاستگذاران و فعالان حوزه های دانش بنیان

✅همراه با:
???? پنل های تخصصی،‌
???? نشست های B2B،
????تقدیر از برترین ها.

???? زمان: 29 بهمن 1402
???? مکان:‌نمایشگاه بین المللی تهران

☎️ شماره تماس جهت کس اطلاعات بیشتر:
????021631033-4
????09057139146

گردهمایی باشگاه نهایی4 768x1086 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا