۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان توانمند در صادرات داریم

رسیدن به بازارهای بین‌المللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانش‌بنیان‌هایی است که در کشور فعالیت می‌کنند. شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بین‌المللی اثبات کنید. این‌که محصولات تولیدی یک شرکت هم سطح با برندهای مقبول جهانی عرضه شوند و مشترین دیگر کشورها بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند.

این اتفاق برای دانش‌بنیان‌های ایرانی هم افتاده است و برخی محصولات تولیدی داخلی به دیگر کشورها صادر می‌شود. بیشتر این محصولات هم به حوزه دارو و درمان مربوط می‌شود. داروهایی که از صفر تا صد آن توسط دانش‌بنیان‌های داخلی تولید شده و به دلیل بالا بودن کیفیتشان به بازارهای بین‌المللی رسیده‌اند. بر اساس آخرین اطلاعات و گزارش‌های ارائه شده تاکنون بیش از450 شرکت دانش‌بنیانی محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کرده‌اند.

دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری که یکی از ماموریت‌های کاری خود را بر روی توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها متمرکز کرده است در این مسیر گام‌های قابل توجهی برداشته‌ است. یکی از این اقدامات ارائه 4 هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان است.

 

600 میلیون دلار صادرات دانش‌بنیانی در کشور

بر اساس آمارهای اعلام شده این دفتر، میزان صادرات دانش‌بنیان‌های ایرانی در سال 98 بیش از 600 میلیون دلار بود.

در همین زمینه روح‌الله استیری مدیر دفتر کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، می‌گوید: بازار صادرات دانش‌بنیان‌های توانمند ایرانی شرایط خوبی دارد و امسال تلاش می‌کنیم این بازار را با وجود موانعی چون بیماری کرونا و تحریم‌ها بیشتر توسعه دهیم.

به گفته استیری، پیش‌بینی برای توسعه صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال جاری کمی مشکل است. اما در تلاش هستیم تا بازار کشورهای آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازارها توسعه دهیم.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا