فعالیت 8 کارگزار برون‌مرزی حوزه نانو در نقاط مختلف دنیا؛ جهت صادرات محصولات ایران‌ساخت

کارگزارانی در هشت کشور دنیا وظیفه صادرات محصولات نانوی ایران‌ساخت را بر عهده گرفتند که این تیم‌ها در کشورهای مختلف به بازاریابی و شبکه‌سازی فروش محصولات مشغول هستند.

بخشی از صادرات محصولات نانوی ایران‌ساخت، توسط کارگزاران برون‌مرزی انجام می‌شود که این تیم‌ها در کشورهای مختلف به بازاریابی و شبکه‌سازی فروش محصولات مشغول هستند. در حال حاضر این کارگزاران در هشت کشور ایتالیا، انگلیس، ترکیه، مالزی، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و کنیا فعالیت می‌کنند و بازار بین‌المللی محصولات ایران‌ساخت نانو را توسعه می‌دهند.

ستاد توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا به صورت مستمر به تعداد این کارگزاران بیافزاید. کارگزاران صادراتی به‌عنوان همکاران این ستاد، در دیگر کشورها مشغول فعالیت هستند.

با همکاری این کارگزاران و معاونت علمی، بازار محصولات نانو فناوری مانند دستگاه الکتروریسی صنعتی در ایتالیا، خدمات کارگزاری و برندینگ خارجی در انگلیس، خدمات کارگزاری و بازاریابی محصولات نانو در ترکیه، محصولات پلیمری در مالزی، همکاری برای برگزاری نشست مشترک در اسپانیا، محصولات بهداشتی نانو در تایلند، تجهیزات تشخیص کرونا در فیلیپین و محصولات پلیمری و بهداشتی در کنیا توسعه یافته است.

صادرات محصولات باکیفیت ایرانی یکی از اهدافی است که معاونت علمی با همکاری کارگزاران صادراتی دنبال می‌کند. این اتفاق به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرده است تا برای محصولات و خدمات خود، مشتریانی در دیگر کشورها بیابند.

در حالی که نخستین سال‌های اجرای برنامه پیشرفت و توسعه نانو، تعداد محصولات مبتنی بر این فناوری از 50 محصول فراتر نمی‌رفت، تا پایان بهار سال جاری 800 محصول نانویی در کشور ایران‌ساخت شده است که توانسته‌اند ضمن ارتقای کیفیت و کاربرد محصولات موجود در بازار، در مسیر صادرات قرار بگیرند.

این محصولات، ضمن آن‌که توانسته‌ با هزینه پایین‌تر از نمونه‌های خارجی، ارزبری ناشی از واردات را کاهش دهد، سهم قابل توجهی در اشتغال داشته است. همچنین فروش شرکت‌های فعال در حوزه نانوفناوری، بیش از 60هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که این میزان در سال 98 44هزار میلیارد ریال بود.

بیش از 235 شرکت دانش‌بنیان و فناور در تولید محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت و 60 شرکت تولیدکننده تجهیزات‌ این میزان فروش را رقم زده‌اند. همچنین محصولات و دستگاه‌های توسعه یافته در کشور به بیش از 800 محصول رسیده در حالی که سال گذشته میزان تولیدات شرکت‌ها 750 تجهیز و محصول بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا