50 وب سایت پربازدید در جهان 2022
بیش از 2 تریلیون جستجوی سالیانه باعث افزایش ترافیک وبسایت گوگل می شود. جای تعجب نیست که این موتور جستجو ماهانه با 92.5 میلیون بازدید کننده ، پربازدیدترین وب سایت در سراسر جهان است.
با کلیک بر روی اینجا، اینفوگرافیک را با وضوح بالا مشاهده کنید.
اما سوال واقعی این است که بازدید بقیه وبسایت ها چگونه مقایسه می شود؟
در این مقاله که در ویژوال کپیتالیست منتشر شده، به بررسی سهم شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایتهای خبری از اینترنت و چگونگی تغییر الگوهای استفاده از اینترنت به دلیل وقوع پاندمی کرونا پرداخته شده است.
اگر مدت زمانی را در اینترنت سپری می کنید، احتمالاً با برخی از پربازدیدترین وب سایت های جهان آشنا هستید. در اینترنت امروزی، تعداد انگشت شماری از وبسایت ها تسلط بی نظیری دارند.
سه وب سایت برتر (بازدید ماهانه):
- گوگل: 92.5 میلیارد
- یوتیوب: 34.6 میلیارد
- فیس بوک: 25.5 میلیارد
در مجموع، سه وبسایت برتر با 152 میلیارد بازدید ماهانه، از مجموع 47 وبسایت بعدی پیشی میگیرند.
علاوه بر این، از آنجایی که بیماری همه گیر کرونا انجام همه فعالیت ها را، از جمله: نحوه کار کردن، آموزش و یادگیری، برقراری ارتباط و خرید کردن تغییر داد؛ اکثر این فعالیت ها هم به صورت آنلاین شدن و جاری شدن در بستر اینترنت سوق پیدا کردند.
برترین وب سایت های جهانی
“گوگل” با ارائه سالانه بیش از دو تریلیون جستجوی بر اساس حروف الفبا(از هر زبانی) از طریق شبکه خود، بالاترین رتبه را با دامنه اصلی خود یعنی” Google.com” دارد. گوگل تقریباً 80 درصد از درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.
در این جدول از میان 50 وبسایت، رتبه 7 ام را یک موتور جستجوی اینترنتی چینی به نام “بایدو” کسب کرده است. “بایدو” به عنوان موتور جستجوی پیشرو در چین، 5.6 میلیارد بازدیدکننده در ماه نوامبر دریافت کرد. “بایدو” همچنین در حال توسعه کسب و کار خود، سرمایه گذاری در حوزهخودروهای الکتریکی (EVs) با مشارکت خودروساز چینی جیلی می باشد.
پربازدیدترین وب سایت ها، بر اساس کشور مبدا
ایالات متحده آمریکا با 27 سایت در لیست، صدرنشین است. دسترسی به وبسایت های آمریکا در سطح جهانی به شدت زیاد است. خیلی جالب است که بدانید همین تعداد انگشت شمار شرکت های آمریکایی، مالک اکثر این وبسایت ها هستند.
نسخه ثابت هر گرافیک منطقه ای را اینجا ببینید.
به عنوان مثال، مایکروسافت (شماره 28)، صاحب هفت سایت برتر جهان از جمله LinkedIn (شماره 25) و Live.com (شماره 16) است. از سوی دیگر، آمازون (شماره 13)، دارای دامنه هایی از جمله Twitch.tv (شماره 32)، و دامنه های مشهور دیگری در ژاپن(Amazon.co.jp)، بریتانیا(Amazon.co.uk) و آلمان(Amazon.de) است. (که این ها همگی متعلق به شرکت آمازون هستند که یک شرکت آمریکایی است فقط در انتهای آدرس آنها، دامنه های مربوط به کشورهای نامبرده قرار گرفته است.)
چین دارای پنج وب سایت برتر است: Baidu، QQ، Bilibili، TikTok و AliExpress.
QQ.com متعلق به Tencent، با بیش از 981 میلیون بازدید ماهانه، به عنوان برترین سایت خبری در چین رتبه بندی می شود. مانند QQ، WeChat هم یک پلت فرم پیام رسانی مشهور دارد.
فقط چهار تا از پربازدیدترین وب سایت های جهان در روسیه و ژاپن مستقر هستند، در حالی که بقیه نقاط جهان روی هم رفته دارای 10 سایت برتر هستند.
یک گزارش فاش شده از دستگاه های امنیتی در اکتبر 2020 نشان داد که Big Tech در واقع ضد رقابت است و باید Big Tech ها را با غول های نفتی قرن 19 و 20 مقایسه کرد.
ترجمه و تدوین توسط ن.نجفی؛ مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری