غول ساختمان سازی ورشکسته چین، خودرو برقی می‌سازد

به گزارش اقتصاد برتر، اورگراند بزرگترین شرکت توسعه‌ دهنده املاک چین که در حال ورشکستگی است ، خبر از تولید انبوه اولین خودروی برقی این شرکت داد.

مدیران شرکت اورگراند درصدد هستند تا سرمایه‌گذاران بزرگ را برای حمایت از این شرکت جذب کنند، هدفی که در یک سال اخیر دنبال شده اما تا به‌حال نتیجه نداده است.

شرکت اورگراند اعلام کرد، این شرکت پیشنهاد خود در خصوص تجدید ساختار بدهی اش را تا پایان جولای معرفی می‌کند؛ پیش از این پایان ماه مارس زمان اعلام این بدهی تجدید ساختار اعلام شده بود اما تاخیر در انتشار نتایج مالی سالانه این شرکت باعث شد تا این زمان به تعویق بیفتد.

سیو شاون، مدیر اجرایی گروه توسعه ‌دهنده اورگراند در تماسی به سرمایه گذاران گفت که ۲۲٫۷ میلیارد دلار از بدهی این شرکت در خارج از کشور نکول شده است.  ( ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی (استقراض) در زمان مقرر شده ، نکول یا Default گفته می‌شود. )  اوگراند این هفته اعلام کرد که هنوز حسابرسی این شرکت برای سال ۲۰۲۱ به اتمام نرسیده و نمی‌تواند طبق وعده داده شده در ۳۱ مارس نتایج مالی خود را اعلام کند.

اورگراند، دومین شرکت توسعه‌دهنده املاک چینی و بدهکارترین توسعه‌ دهنده ساخت‌وساز در جهان است. این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که یک پیشنهاد اولیه تجدید ساختار را ظرف شش ماه ارائه خواهد داد.

موجی از نکول در بخش املاک چین، سرمایه‌گذاران را به لرزه درآورده است؛ اما مداخله دولت پکن برای جلوگیری از ورشکستگی این شرکت چینی توانسته تا حدی از نگرانی در بازار سرمایه بکاهد. با این وجود هنوز سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که پول خود را پس خواهند گرفت یا خیر؟

شرکت اوگراند زمانی زمانی پرفروش‌ترین شرکت توسعه‌دهنده املاک در چین بود، اما در حال حاضر این شرکت بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی دارد. این شرکت در دسامبر سال گذشته میلادی در بازپرداخت بخشی از سود اوراق قرضه خارجی خود نکول کرد. در عین حال این شرکت بدهی قابل توجهی به شرکت‌های تامین‌کننده مواد مصرفی در ساخت‌وساز دارد و بدهی باعث شده تا توان مالی تکمیل پروژه و تحویل خانه‌های پیش‌فروش شده را نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا