اشتراک نوآوری‌های حوزه نفت و گاز ایران و عمان

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: زمینه توسعه مضاعف همکاری دانش بنیان‌های ایران با عمان فراهم شده و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

روح اله استیری درباره همکاری ایران و عمان در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: همکاری با عمان می‌تواند زمینه صادراتی را برای محصولات و فناورانه دانش بنیان ایرانی فراهم کند و تلاش ما این است که این همکاری‌ها آغاز شود.
مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری با کشور عمان بیشتر می‌تواند در چه زمینه‌ای باشد، گفت: این کشور در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کند و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند دستاورد‌های نوآورانه خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.
استیری با تاکید بر اینکه از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه محیط زیست می‌توانند به صورت مشترک با قطر و عمان در ارتباط باشند و موضوعات مرتبط با آب را به اشتراک بگذارند، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان حوزه محیط زیست علاوه بر حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی که دارای فناوری‌های پیشرفته بوده و از نظر کیفیت محصولی قابل رقابت با محصولات خارجی هستند می‌توانند با این کشور‌ها وارد همکاری شوند.
وی ادامه داد: عمان و قطر زمینه خوبی برای تبدیل شدن به منطقه ویژه در خلیج فارس دارند و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از زیرساخت‌های تولیدی این کشور با هدف کسب سهم بازار حوزه خلیج فارس محصولات خود را به مرحله تجاری سازی در سطح سایر کشور‌ها برسانند.
مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور‌های قطر و عمان ادامه داد: سفر رئیس جمهور به قطر و دیدار با عمانی‌ها زمینه توسعه مضاعف همکاری‌های دو کشور خصوصا در حوزه علم و فناوری را ایجاد می‌کند که این می‌تواند به نفع کشور باشد.
استیری با تاکید بر اینکه باید برای شروع این همکاری‌های فناورانه نهاد‌های بالادستی زمینه توسعه تعاملات دو کشور را فراهم سازند، گفت: امیدوار هستیم که امسال با برطرف شدن تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن برجام، گشایش‌های خوبی در زمینه فناوری حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا