شروع نمایشگاه دانش‌بنیان در ونزوئلا با حضور مادورو

نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش بنیان با حضور رییس جمهور ونزوئلا، مادورو افتتاح شد. به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا وسیما، ۱۵۰ شرکت دانش بنیان، کسب و کار نوپا و خانه خلاق که به سرپرستی مهندس قلعه‌نوی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری به این کشور اعزام شده بودند، محصولات فناورانه خود را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی، توسعه زیر ساخت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و ماشین آلات پیشرفته در این نمایشگاه ارائه کردند.
رییس جمهور ونزوئلا با حضور در این نمایشگاه و بازدید از محصولات فناورانه ایرانی، دستورات ویژه‌ای به وزرای مربوط برای استفاده از محصولات دانش بنیان ایرانی صادر کرد.

برگزاری نشست‌های رو در رو با بازرگانان و صنایع این کشور از برنامه‌های این چند روزه دانش‌بنیان‌های ایرانی در ونزوئلاست.
در سفر خرداد ماه رییس جمهور ونزوئلا به ایران، وی با برخی از دستاورد‌های نخبگان دانش بنیان آشنا شد و دستور ویژه برای صادرات این محصولات و توسعه همکاری‌های فناورانه دو جانبه صادر کرد.

آقای مادورو رییس جمهور ونزوئلا به همراه وزرا و معاونان خود در نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و محل نشست‌ها حضور دارند.
رییس جمهور ونزوئلا که برای بار دوم در نمایشگاه دانش‌بنیان‌ها حاضر شده است، گفت: ایران قدرت نو ظهور در عرصه فناوری است و در حوزه‌های مختلف زمینه تعامل دو جانبه و استفاده از دانش دانشمندان ایرانی وجود دارد.

مادورو گفت: راه‌اندازی خط تولید تراکتور، دو خط تولید خودرو ایرانی، تاسیس اولین پارک علم و فناوری ونزوئلا و برگزاری دوره‌های توان افزایی نیرو‌های ونزوئلایی با استفاده از دانش متخصصان ایرانی از جمله اهداف پیش رو در مسیر همکاری فناورانه دو‌جانبه ایران و ونزوئلاست.

نمایشگاه دانش‌بنیان‌های ایرانی در ونزوئلا تا دوشنبه 28 شهریور برپاست و قرار است ۸۲۰ جلسه تجاری در حوزه‌های پزشکی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، نانو فناوری، زیست فناوری، نفت و پتروشیمی برگزار شود.

در این سفر بیش از ۱۵۰ محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی عرصه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا