آغاز ثبت‌نام اینوتکس 2023

نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس 2023) برگزار و گزارشی از جزییات این رویداد ارائه شد.

 

مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس در این نشست و در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره دوازدهم این نمایشگاه در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، گفت: اینوتکس یک نمایشگاه و رویداد فناورانه است و هر سال با مدل و الگوی متفاوتی برگزار می‌شود. در این رویداد دغدغه‌ها، دستاوردها و رشد و شکوفایی زیست بوم فناوری انعکاس می‌یابد.

وی افزود: اینوتکس با ۳ هدف «توسعه همکاری‌ها و ارتقای مشارکت بازیگران کلیدی زیست‌بوم فناوری و نوآوری»، «جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران» و «تولید محتوای ناب آموزشی در حوزه علم و فناوری» برگزار می‌شود. این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی بازیگران جدید زیست بوم و اتصال آنها به صنایع و بازیگران قدیمی است.

صفاری‌نیا ادامه داد: در اینوتکس ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاران با روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم فناوری و نوآوری آشنا می‌شوند و استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از این فرصت‌های جدید استفاده کنند. این رویداد فضا برای رسیدن طرح‌های ناب به سرمایه‌ها را فراهم می‌کند.

به گفته رییس پارک فناوری پردیس، در حوزه تولید محتوای آموزشی نیز اقدامات مختلفی داشتیم که از قبل رویداد آغاز شده است و برای این کار از افراد خبره و اثرگذار در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کمک گرفتیم تا بتوانیم محتواهای جدید و کارآمدی در این حوزه تولید کنیم.

وی، با اشاره به بخش جدید دوره دوازدهم این نمایشگاه، گفت: با توجه به اینکه در دوره جدید؛ ماموریت ویژه‌ای برای معاونت علمی، مبتنی بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تعریف شده است، در نمایشگاه سال 1402 تلاش کردیم که از صنایع و کارآفرینان بزرگ دعوت کنیم تا نقش ویژه‌تری در این رویداد داشته باشند و شرایط را برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اجرایی‌سازی قانون جهش تولید دانش‌بنیان فراهم کنیم.

صفاری‌نیا افزود: صنایع بزرگ با حضور در این نمایشگاه، پس از آشنایی با طرح‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها؛ برای سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ترغیب می‎شوند. این کار تاثیر مستقیم و قابل توجهی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خواهد داشت و ورود صنایع و کارآفرینان بزرگ به زیست‌یوم فناوری و نوآوری را افزایش می‌دهد.

رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه اینوتکس تنها رویدادی است که در یک فضا و محیط فناوری و نوآوری برگزار می شود نه در یک فضای نمایشگاهی صرف، بیان کرد: همین موضوع، جذابیت حضور در این رویداد را برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بیشتر می‌کند و مشارکت‌ها را ارتقا می‌دهد. در دوازدهمین دوره آن نیز تلاش می‌کنیم این رویداد از نظر کمی و کیفی بهتر برگزار شود. اعتقاد داریم که بخش اعظمی از افراد برای حضور در پنل‌ها و رویدادهای جانبی و بیان دیدگاه‌ها و تحلیل و بررسی موضوعات و دغدغه‌های موجود این در زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛ در این رویداد حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: ما به همه مشکلات و دغدغه‌های بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری واقفیم و فکر می کنیم این نمایشگاه می تواند فرصتی خوبی برای بیان دیدگاه‌ها و چالش‌ها باشد و در تلاشیم تا صنایع بزرگ و برخی مسئولان را هم به این رویداد دعوت کنیم تا از نزدیک در جریان این مسایل و مشکلات قرار گیرند و مسیر درستی برای رفع آنها طراحی شود.

صفاری‌نیا همچنین، گفت: کل بودجه پارک‌های فناوری یک سوم بودجه یک دانشگاه بزرگ کشور نیز نیست و پارک‌ها باید با تلاشی مضاعف سعی ‌کنند در حد بودجه و امکانات خود به ارائه خدمات بپردازند. هرچند که بخشی از سرمایه خود را از بخش خصوصی تامین می‌کنند اما نیاز است تا حمایت‌های دولت از پارک‌ها بیشتر شود.

گردهم جمع شدن همه بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری

سیدعلی هزاوه معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 400 شرکت دانش‌بنیان در اینوتکس 2022 مشارکت داشتند، گفت: ما برای دوره دوازدهم فضا را برای حضور بیش از 450 شرکت دانش‌بنیان و نوپا فراهم کرده‌ایم. اینوتکس سقفی برای جمع شدن همه بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری کنار یکدیگر است.

وی افزود: کسانیکه دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن، جذب سرمایه و دست‌یابی به محتوای مناسب در این حوزه هستند؛ می‌توانند از فرصت فراهم شده در اینوتکس بهره بگیرند. این رویداد در 3 بخش نمایشگاهی، رویدادهای جانبی و آنلاین برگزار خواهد شد و میزبان همه کسانی است که به نوعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند.

هزاوه ادامه داد: در بخش نمایشگاهی همه فعالان این زیست‌بوم اعم از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های نوپا، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، پارک‌های فناوری، منتورها، دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران، بروکرها، رسانه‌ها و غیره حضور دارند.

معاون امور فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به رویدادهای جانبی دوره دوازدهم نمایشگاه، گفت: «اینوتکس استیج» که به موضوعات عام حوزه علم و فناوری می پردازد، «ایستگاه آینده» که به نوعی آینده‌نگاری این حوزه است، «کافه سرمایه» که نقطه اتصال طرح‌ها به سرمایه‌گذاران است و «فروم حکمرانی» که به سیاست‌گذاری‌های بالادستی در حوزه علم و فناوری مربوط می‌شود به عنوان سرفصل‌های انتخابی رویدادهای جانبی این دوره انتخاب شده است.

آغاز ثبت‌نام از امروز

در ادامه این نشست خبری، عباس فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس 2023 نیز با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در این رویداد از امروز آغاز شده است، گفت: کسانیکه بتوانند تا 30 بهمن‌ماه ثبت‌نام کنند از تخفیف 30 درصدی برای دریافت غرفه بهره‌مند خواهند شد و این ثبت‌نام تا 20 فروردین‌ماه سال 1402 ادامه خواهد داشت. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می توانند از تخفیف 70 درصدی طرح غزال صندوق نوآوری و شکوفایی نیز برای حضور در این رویداد بهره بگیرند.

وی افزود: خرید زمین با برونسپاری طراحی غرفه‌‌ها، خرید زمین با غرفه‌سازی، اجاره کانتر استارتاپی و غرفه‌های اشتراکی روش‌هایی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این رویداد انتخاب کنند. همه مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه در بخش آنلاین نیز حضور خواهند داشت.

به گفته عباسی، اینوتکس پیچ، کافه سرمایه، سرمایه گذاری جمعی، پاویون مشاوران و اینوتکس دمو مهم‌ترین رویدادهایی است که در این دوره از نمایشگاه برگزار خواهد شد. در این دوره نمایشگاه بخش بانوان پیشگام نیز در نظر گرفته شده است که بانوان کارآفرین و خبره زیست‌بوم فناوری و نوآوری به معرفی توانمندی‌های خود و فرصت‌های موجود در زیست‌بوم فناوری و نوآوری برای حضور بانوان می‌پردازند. بر اساس آمارهای موجود 37 درصد مشارکت‌کنندگان نمایشگاه 2022 را بانوان تشکیل دادند.

وی ادامه داد: طی 4 روز برگزاری دوره یازدهم این نمایشگاه، 6 قرارداد همکاری و 7 تفاهم‌نامه به به ارزش 360 میلیارد ریال منعقد شد. همچنین در قالب تامین مالی جمعی نیز 4 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت و 15 میلیارد ریال نیز جذب سرمایه شد. البته جلسات برای جذب سرمایه‌ها پس از برگزاری نمایشگاه نیز ادامه داشت.

عباسی، حضور دانش‌آموزان و ایده‌های آنها در نمایشگاه را فرصت دیگری دانست و گفت: در این رویداد دانش‌آموزان می‌توانند طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود را با حضور خانواده‌های خود عرضه کنند و فرصتی برای شناسایی و استعدادیابی آنها فراهم شود.

دبیر نمایشگاه اینوتکس 2023 معتقد است که این رویداد فرصتی مناسب برای گفتمان‌سازی در حوزه علم و فناوری است و صنایع و سرمایه‌گذاران فرصت خوبی برای دسترسی به طرح‌های ناب فناورانه و نوآورانه به دست می‌آورند و شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا نیز می‌توانند در مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات خود قرار بگیرند.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس 2023) 19 تا 22 اردیبهشت‌ماه سال 1402 در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

لینک جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام: INOTEX

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا