رییس مرکز تعاملات: بسته‌های حمایتی برای حضور نخبگان ایرانی خارج از کشور در حل مسائل کشور

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تهیه بسته‌های حمایتی این مرکز برای حضور نخبگان ایرانی خارج از کشور در شبکه‌های نخبگانی خبر داد.

 

امیرحسین میرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، هدف از ایجاد هسته‌های نخبگانی را استفاده از توان و ایده‌های نخبگان در حل مسائل واقعی کشور عنوان کرد و گفت: افرادی که تجربه تحصیل،‌ کار و زندگی در خارج از کشور را دارند، مواردی را تجربه کردند که می‌توان از این تجربیات برای حل چالش‌های کشور بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: از این رو تلاش داریم گروه‌های تخصصی مختلف در رشته‌های مختلف را که از حوزه‌های اولویت‌دار به شمار می‌روند، تشکیل دهیم و از نخبگان ایرانی خارج از کشور درخواست داریم در این گروه‌ها حضور یابند. این حضور هم می‌تواند به صورت مشارکت در جلسات مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و هم به صورت مجازی باشد.

میرآبادی، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در حال حاضر بسترهایی وجود دارد که بتوانیم از حضور مجازی و ایده‌های نخبگان ایرانی خارج از کشور بهره‌مند شویم.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یادآور شد: مجموع این حمایت‌ها منجر به بسته‌هایی خواهد شد که در دولت و مجلس ارائه دهیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از توان سفارتخانه‌ها برای رسیدگی به امور نخبگان، توضیح داد: ما در تعدادی از کشورها رایزن‌های فناوری را داریم که در تعدادی از سفارتخانه‌ها مستقر هستند و فعالیت‌های مرتبط با ارتباط با نخبگان مقیم خارج را پیگیری  می‌کنند. در صورتی که لازم به توسعه باشد و در کشورهای دیگر نیز این رایزن‌ها حضور یابند، ما این آمادگی را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا