ظرفیت شهرک تحقیقاتی اصفهان برای دستیابی به رکورد صادراتی یک میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان

میرآبادی رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در حاشیه کمپ بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش­‌بنیان، خلاق و فناور که با همکاری این سازمان و شهرک علمی و تحقیقاتی در شهر اصفهان برگزار شد، گفت: امیدواریم رکورد صادراتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هر سال با ضریب خوبی، ترجیحا بیشتر از دو، رشد کند و باتوجه به ظرفیت‌های استان اصفهان و شرکت‌های مستقر در شهرک، در افق پنج ساله شهرک به درآمد یک میلیارد دلاری برسد.

 

به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درباره توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان و شکوفایی آن یا به بیان دقیق‌تر دانش‌بنیان کردن اقتصاد، سال­هاست مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت بوده است. در دو سال پیاپی رشد و جهش تولید به عنوان شعار سال مطرح بوده و بیش از ۱۰ سال است که موضوعات اقتصادی توسط مقام معظم رهبری در شعار سال گنجانده شده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

میرآبادی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، در دولت سیزدهم، کلمه دانش‌بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه و این مأموریت به صورت رسمی هم در کشور تعیین شده است. وی افزود: ما به جهش جدی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان نیاز داریم. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت خوبی در این حوزه دارد و از سال‌های دور در حوزه فناوری فعال و حتی در تعریف این حوزه پیشرو بوده است. به همین دلیل شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در آن در حال فعالیت هستند که محصولات خوبی نیز تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: این دومین بار است که از سال ۱۴۰۲ تاکنون، کمپ بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و هر دو بار نیز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان این برنامه در استان بوده است به همین دلیل ما این شهرک را به عنوان یک یار جدی خود تلقی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های توانمند صادراتی دارای رکورد در این شهرک در حال فعالیت هستند، گفت: گفتگوهای خوبی چه از منظر توانمندی‌های موجود و چه از منظر شناسایی چالش‌ها و راهکارهای موجود انجام شده است. باید توجه داشت که پیگیری و حل این چالش‌ها، در نهایت حل چالش‌های کل سیستم را به دنبال دارد. به همین دلیل ما هم در برنامه‌های شهرک مشارکت داریم.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی گفت: شرکت‌ها به دنبال رفع مسائل و مشکلات خود هستند. بنابراین، صِرف پیگیری برای آن‌ها بی فایده است و همواره تلاش کردیم که درباره حل مشکلات آنان پیگیری مؤثر داشته باشیم و از اقدامات خود گزارش دهیم. امیدواریم رکورد صادراتی شهرک هر سال با یک ضریب خوبی، ترجیحا بیشتر از دو، رشد داشته باشد و باتوجه به ظرفیت‌های استان اصفهان و شرکت‌های مستقر در شهرک، در افق پنج ساله شهرک به درآمد یک میلیارد دلاری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا