“یاسمین مقبلی” یکی از فرماندهان ناسا شد

به گزارش ناسا، برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مأموریت “کرو-۷”( Crew-۷) شرکت “اسپیس‌ایکس”، جاسمین مقبلی فضانورد ناسا را به عنوان فرمانده ی فضاپیما در این ماموریت انتخاب کرده است.

انتظار می رود این ماموریت نهایتا تا آخر سال 2023 با موشک فالکتون 9 اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی Kennedy ناسا در فلوریدا پرتاب شود. مقبلی و دیگر متخصصان اعزامی، در ایستگاه فضایی به ماموریت خواهند پیوست.

این اولین پرواز فضایی برای مقبلی خواهد بود که در سال 2017 فضانورد ناسا شد. مقبلی دارای مدرک لیسانس مهندسی هوافضا از موسسه فناوری ماساچوست در کمبریج ماساچوست و مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی هوافضا از دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی در مونتری، کالیفرنیا می‌باشد.

او به عنوان خلبان سوپر کبرا AH-1W و خلبان آزمایشی تفنگداران دریایی، بیش از 150 ماموریت را انجام داده است. او همچنین در کارنامه خود، انجام 2000 ساعت پرواز در بیش از 25  نوع از هواپیمای مختلف را به همراه دارد.

به علاوه او با درجه ممتاز از مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده در رودخانه Patuxent، مریلند فارغ التحصیل شده است. مقبلی در زمان کارآموزی به عنوان فضانورد وظیفه تست کردن بالگردهای H-1 و افسر تضمین کیفیت سیستم‌های ماهواره‌ای VMX-1 بوده است. او همچنین مادر افتخار آفرین دختران دوقلویش است.

این ایستگاه یک بستر آزمایشی حیاتی برای ناسا برای درک و غلبه بر چالش‌های پروازهای فضایی طولانی مدت و گسترش فرصت‌های تجاری در مدار پایین زمین است. از آنجایی که شرکت‌های تجاری بر ارائه خدمات حمل‌ونقل فضایی انسانی و توسعه اقتصاد قوی مدار پایین زمین تمرکز کرده‌اند، ناسا هم بر روی ساخت فضاپیماها و موشک‌ها برای مأموریت‌های فضایی عمیق به ماه و مریخ تمرکز کرده است.

ترجمه شده توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا