کسب جایزه بین المللی کنز توسط یکی از متخصصان ایرانی برنامه connect

انتخاب طرح ارسالی از آقای دکتر شایق، یکی از متخصصان برنامه “connect”  که هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشند به عنوان برنده نهایی رقابت علمی جایزه بین المللی بنیاد علم و فناوری مصطفی (رقابت کنز)

آیین پایانی دومین رقابت علمی بین‌المللی کنز، توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) همزمان با نمایشگاه اینوتکس برگزار گردید.

 در مرحله پایانی دومین دوره رقابت علمی کنز، تیم های منتخب به ارائه طرح های خود در حضور داوران پرداختند و در نهایت 6 طرح برتر به عنوان برندگان نهائی رقابت انتخاب گردیدند.

 در بخش سلامت، طرح ارسالی آقای دکتر سید علی موسوی شایق، عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی، مرکز تحقیقات ارتوپدی و واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان قائم، و تیم ایشان، با عنوان طراحی و ساخت دستگاه تولید کننده واکسن Covid-19 در مقیاس ازمایشگاهی و صنعتی بر پایه تکنولوژی میکروفلوییدیک، به عنوان برنده نهایی برگزیده گردیدند. آقای دکتر سید علی موسوی شایق، یکی از افرادی است که با حمایت‌های برنامه “همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور” که با نام “connect” هم شناخته می‌شود به کشور بازگشته است.

رزومه علی موسوی شایق در یک نگاه:

  • phd دانشگاه Nanyang Technological University.
  • post doc fellow دانشگاه Harvard-MIT.

این طرح، مصوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد . لازم به ذکر است که دستگاه های ساخته شده جهت تولید انواع نانو داروهای لیپیدی و پلیمری قابلیت استفاده دارد و در این راستا شرکت ریزسامانه بهبود درمان جهت تولید تجاری این تجهیزات در سال 1399 تاسیس گردیده است.

در این دوره از رقابت، ۶۵۸ اثر از دانشمندان ۲۵ کشور جهان شامل ۲۳۳ اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، ۲۲۹ اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، ۳۱ اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، ۴۷ اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، ۷۷ اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴۱ اثر نیز در حوزه حمل و نقل توسط دبیرخانه رقابت دریافت شد.

پس از انجام فرایندهای ارزیابی و غربالگری‌های آثار طی چند مرحله، کمیته داوران در اجلاس نهایی، ۶ راه حل و ایده علمی را از بین آثار راه‌یافته به مرحلۀ نهایی، به عنوان برندگان رقابت انتخاب کرد.

برندگان برتر رویداد، جوایز و مزایایی مانند مدال کنز و لوح تقدیر، شمش طلای ۳۰ گرمی، کمک‌هزینۀ فرصت مطالعاتی به ارزش ۲۰۰۰ دلار و امتیاز ویژه برای بهره‌مندی از دو پلتفرم ارزشمند بنیاد مصطفی(ص) STEP و EISA را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا