تحقیقات اخیر دانشگاه Yale؛ کشف علت واقعی آلزایمر

مطالعه ای در مورد آلزایمر که اخیرا توسط دانشگاه Yale منتشر شده است بسیار مورد توجه واقع شده است. به گفته محققان، علائم فلج کننده این بیماری می‌تواند با تورم در مغز ناشی از پلاک‌های آمیلوئید ایجاد شود. یکی از ویژگی های اصلی آلزایمر تشکیل پلاک‌های آمیلوئیدی است. محققان سال هاست که در تحقیقات خود سعی در کوچک کردن این پلاک‌ها داشته‌اند.

دکتر جیمی گروتزندلر و همکارانش که همگی از دانشکده پزشکی Yale بخش عصب‌شناسی و علوم اعصاب هستند می‌گویند: “ما یک علامت بالقوه آلزایمر را شناسایی کرده‌ایم که پیامدهای عملکردی بر مدار مغز دارد، به طوری که می‌تواند موجب اختلال در فعالیت صدها آکسون عصبی و هزاران عصب به هم پیوسته شود.”

این مقاله در مجله nature منتشر شده است.

sh a

مکانیسم های دقیقی که منجر به زوال شناختی در بیماری آلزایمر می‌شود ناشناخته است. در این مقاله تیم محقق؛ آکسون‌های کروی مرتبط با پلاک آمیلوئید را به عنوان عوامل برجسته در اختلال عملکرد شبکه عصبی شناسایی کرده‌اند.

با استفاده از روش‌های تصویربرداری درون حیاتی و ولتاژی، مشاهده کردیم که نمونه آزمایشگاهی‌مان، موشی که بیماری آلزایمر دارد، اختلالاتی شدید در اتصالات آکسونی long-range را از خود نشان می‌دهد.

این اختلال به دلیل مسدود شدن عملکرد ارتباطی اعصاب با یکدیگر که به واسطه بزرگ شدن آکسون‌های کروی-شکل که نقش رسانشی را در اعصاب ایفا می‌کنند، ایجاد می‌شود.

خواندن ادامه خبر

ترجمه و تدوین توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا