رویداد «ارائه به سرمایه‌گذار استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو» برگزار شد

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور، برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را اجرا می‌کند که هدف از آن انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به داخل کشور است تا در قالب حمایت از انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه همچون پسادکتری، راه‌اندازی کسب وکارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور و … به ارتباط مؤثر متخصصان و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری رساند.

ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو به عنوان یکی از پایگاه های همکار در این برنامه، به متخصصان و فناوران مشمول این برنامه خدماتی را ارائه می‌دهد؛ یک نمونه از خدمات ارائه شده برای حمایت از متخصصان فارغ‌التحصیل خارج از کشور که اقدام به راه‌اندازی یک استارت‌آپ نانویی کرده‌اند، برگزاری رویداد جذب سرمایه‌گذار است.

این رویداد با عنوان «ارائه به سرمایه‌گذار استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو»، یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۹ الی ۱۲، با حضور دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، سید علی حسینی، معاون دفتر توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی مرکز تعاملات، تعدادی از مدیران ستاد نانو، استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران، در سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این رویداد، ۷ استارت‌آ‌پ نانویی، توانمندی و فناوری خود را با هدف جذب سرمایه لازم برای توسعه و رشد استارت‌آپ‌های خود، به سرمایه‌گذاران مدعو ارائه کردند. مارال پوشش‌نانو، فراپایش امین، به‌زی‌ساز جهان، لایه رویان پارت، فرتاک طب، نانوایمپلنت و بسپار سیلیکون ژیکان، ۷ استارت‌آپ حاضر در برنامه بودند.

2

دکتر محمد عادل غیاث، از استارت‌آپ به‌زی‌ساز جهان در خصوص پلتفرم توسعه داده شده در استارت‌آپ خود چنین گفت: «کیت تشخیص سریع نوعی بیماری لثه موسوم به پریودونتایت ساخته‌ایم که می‌تواند در کمتر از ده دقیقه و تنها با سه قطره از نمونه بزاق بیمار، این بیماری را تشخیص دهد. مزیت این فناوری آن است که به‌صورت پلتفرم بوده و می‌توان با اندکی تغییرات در آن، از این پلتفرم برای ساخت کیت‌های مختلف استفاده کرد.» گفتنی است این پلتفرم در مرحله نمونه اولیه است.

دکتر نیما حق‌شناس مدیر استارت‌آپ بسپار سیلیکون ژیکان درباره فناوری استفاده شده در پوشش مقره ولتاژ بالا تقویت شده با فناوری‌نانو تولید شده چنین بیان کرد: «نمونه اولیه این محصول ساخته شده و در بیست‌ و دومین نمایشگاه فن‌بازار نیز موفق به کسب دستاورد پژوهشی برتر شده است. این فناوری برای استفاده در بازارهای هدف نظیر کارخانه‌های فولادسازی و تولید سیمان ارائه شده است».

دکتر فرهاد لرکی از مدیران شرکت لایه‌رویان پارت درباره فناوری استفاده شده در گلوکومتر پوشیدنی غیرتهاجمی بی‌وقفه بیان کرد: «این محصول به‌صورت یک ابزار پوشیدنی بوده که با استفاده از عرق فرد می‌تواند میزان قند خون را به طور مستمر و غیرتهاجمی پایش کند. برای ساخت این محصول ما مجبور به توسعه چند فناوری دیگر نظیر جوهرهای رسانا شدیم که خود این محصولات نیز در حال طی مراحل اخذ گواهی نانومقیاس هستند و به صورت مستقل می‌توانند وارد بازار شوند.»

دکتر زهرا کلاهدوز، از شرکت فراپایش امین نیز درباره محصول استارت‌آپ خود به نام کول‌تگ گفت: «کول تگ یک برچسب الکترونیکی هوشمند است که می‌توان از آن برای پایش دما و شرایط محیطی استفاده کرد. این فناوری به مرحله تجاری‌سازی رسیده و خط تولید آن نیز راه‌اندازی شده است. تاکنون ۲۴۰۰ واحد کول‌تگ به سازمان‌های هدف طرف قرارداد تحویل داده شده است.»

3

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا